دوره آموزشی برای متقاضیان تأسیس مراکز سلامت اجتماع محلی برگزار می شود

بر اساس اعلام معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، نخستین دوره آموزشی برای متقاضیان تأسیس مراکز سلامت اجتماع محلی، روزهای ۲۸و ۲۹مردادماه جاری برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، صبح امروز ۷مردادماه، جلسه «شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی مرکز سلامت اجتماع محلی» با حضوردکتر تقی آزاد ارمکی؛ عضو هیات علمی دانشگاه تهران و نایب رییس انجمن جامعه شناسی ایران، متخصصان و کارشناسان جامعه شناسی و همچنین مدیرکل و همکاران دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه عناوین و موضوعات آموزش مورد نیاز متقاضیان تأسیس مراکز سلامت اجتماع محلی بررسی و مصوب شد. همچنین مقرر شد که این مواد آموزشی طی یک دوره دو روزه آموزشی در روزهای۲۸و ۲۹مرداد ماه جاری به متقاضیان آموزش داده شود.  

این جلسه در راستای دستورالعمل نحوه تاسیس و اداره مرکز سلامت اجتماع محلی موضوع بند ۶ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت،( که پیش تر به تصویب کمیسیون موضوع ماده ۲۶ قانون تنظیم سازمان بهزیستی رسیده است و در حال حاضر در مرحله ابلاغ آماده سازی برای ابلاغ کشوری است) تشکیل شده است تا با استفاده از توان تخصصی جامعه شناسان کشور، اقدامات هدفمندی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق بخش خصوصی صورت گیرد.   

گفتنی است در مراکز سلامت اجتماع محلی، با به کارگیری کارشناسان و متخصصان علوم اجتماعی اقدامات و مداخلات اجتماعی تعریف می شود تا بتوان از پتانسیل و ظرفیت این متخصصان علوم اجتماعی با تشکیل بخشهای تخصصی مبتنی بر گروههای سنی و جنسی ساکن در محله (کودکان، نوجوانان و جوانان، سالمندان، زنان و مردان و ....) فعالیتهایمتنوع طراحی شود.

همچنین پیامدها و اثرات این مراکز در دو سطح خرد و کلان اجتماعی می تواند برای اهداف کلان پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و نیز ارتقای سلامت اجتماعی کمک کننده باشد.

کد خبر 20873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =