در رسانه | اولین جشنواره کشوری تئاتر آنلاین در مشهد برگزار می‌شود

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره برگزاری جشنواره کشوری تئاتر آنلاین در مشهد گفت: اختتامیه این جشنواره بصورت آنلاین از تاریخ سیزدهم تا شانزدهم مرداد ماه در مشهد برگزار می‌شود.

مسعود فیروزی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: ما در یک اکوسیستم اجتماعی با گروه‌ها و طیف‌های مختلف زندگی می‌کنیم که از لحاظ جنسیتی، قومیت، مذهب و خصوصیات ظاهری متفاوت هستند.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای معلولیت هم افردی از همین اکوسیستم اجتماعی هستند، افزود: همانطور که برای افراد دیگر جامعه دیگر زمینه‌های ورزشی، هنری و فرهنگی را مهیا می‌کنیم، برای افراد معلول نیز این حق محفوظ بوده که یک بخش آن هنر است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: جشنواره کشوری تئاتر پیش از این در چهار گروه تحت عنوان منطقه آفتاب، منطقه زاگرس، منطقه کویر و منطقه خلیج فارس که هر کدام تعدادی استان را در برمی‌گرفت، برگزار شده است.

فیروزی با اشاره به حضور خراسان رضوی در گروه کویر ادامه داد: در ادامه جشنواره هر دو منطقه یک گروه تشکیل دادند که شامل گروه کویر_خلیج فارس و گروه آفتاب_زاگرس است و هر گروه نیمی از استان‌های کشور را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری و اختتامیه جشنواره تئاتر گروه کویر_خلیج فارس در سال گذشته بیان کرد: این طور برنامه‌ریزی شده بود که اختتامیه گروه آفتاب زاگرس نیز سال گذشته برگزار شود اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این برنامه به مرداد امسال موکول شد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: اختتامیه جشنواره تئاتر گروه آفتاب زاگرس بصورت آنلاین از تاریخ سیزدهم تا شانزدهم مرداد ماه با حضور استان‌های اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، قم، کردستان، لرستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان در مشهد برگزار می‌شود.

فیروزی با اشاره به بازبینی تمامی آثار ارسالی از سوی گروه‌های تئاتر معلولان آفتاب و زاگرس توسط اساتید برتر کشوری افزود: از میان ۱۶۳ اثر ارسالی ۳۰ اثر برگزیده شده‌اند که ۹ اثر در فضای خیابانی، ۹ اثر در فضای صحنه‌ای و ۱۲ اثر تئاتر کودک و نوجوان است.

وی اضافه کرد: به زودی آدرس سایتی را اعلام می‌کنیم که در آن بصورت آنلاین اختتامیه جشنواره گروه آفتاب زاگرس و داوری‌ها و نحوه گزینش آثار برتر نمایش داده می‌شود.

کد خبر 20868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد