نحوه جمع آوری نذورات مردمی در عید قربان اعلام شد

وب کنفرانس خبری معاون مشارکت های مردمی، موسسات غیر دولتی، توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور، با موضوع روشهای دریافت نذورات خیرین در عید قربان، صبح امروز ۷مرداد ماه جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر ذوالفقار یزدان مهر با اشاره به روشهای جمع آوری نذورات شهروندان و خیرین در عید قربان، گفت:به منظور دریافت نذورات نقدی خیرین که ازروز ۱ تا ۱۷ ذی الحجه امسال عملیاتی می شود، روش های مختلفی همچون مراجعه به وب سایت سازمان بهزیستی به نشانی اینترنتی www.behzisti.ir، اپلیکیشن های:(سکه، آپ، ۷۲۴، تاپ، جیرینگ، همراه کارت، ستاره اول) و کدهای دستوری #۹*۷**۷۳۳* و #۵*۵*۷۴۱* در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است تا بتوانند کمک های نقدی خود را مستقیم و متناسب با نیت خود، به دست نیازمندان و مددجویان سازمان بهزیستی برسانند.

وی در خصوص اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از این روشهای پرداخت نیز گفت:استفاده از تبلیغات محیطی همچون نصب بنر و پوستر در معابر شهری، استفاده از امکانات فضای مجازی و کانال های خبری ملی و استانی، هماهنگی با صدا و سیما به منظور انعکاس این روش ها در برنامه های شبکه های ملی و استانی، اطلاع رسانی به موسسات خیریه و تشکل های غیر دولتی و برنامه ریزی برای همکاری با آنها و...از اقداماتی  است که برای اطلاع رسانی به مردم، صورت گرفته است.

یزدان مهر در خصوص تفاوت جمع آوری نذورات در عید قربان امسال نسبت به سالهای گذشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا، گفت:با توجه به حضور سالمندان، کودکان و افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا در مراکز بهزیستی، دید و بازدید و رفت و آمد به مراکز بهزیستی در روز عید قربان ممنوع است. همچنین بنا بر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و ممنوعیت ذبح دام در مراکز سازمان بهزیستی، از خیرین عزیز میخواهیم که دام قربانی خود را در مراکز مجازی که از سوی سازمان دامپزشکی معرفی شده است؛ ذبح نمایند و لاشه آن را به مراکز بهزیستی تحویل دهند.

وی افزود:در مراکز سازمان بهزیستی تنها گوشت قربانی شده، کمک های نقدی جهت تهیه دام و گوشت  و هدایای غیر نقدی دریافت می شود و مراکز از پذیرش دام زنده منع شده اند.

یزدان مهر همچنین از ضدعفونی و تجهیز مراکز برای دریافت لاشه دام خبر داد و تاکید کرد که تمامی نذورات دریافت شده با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز نگهداری می شوند و تا زمان تحویل به مددجو در شرایط استاندارد و بهداشتی قرار دارند.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی همچنین هماهنگی با موسسات، سازمان ها، شرکت ها و ادارت استانی برای اهدای گوشت نذری به مراکز بهزیستی، هماهنگی با سازمان حج و زیارت استان ها برای شناسایی حجاج سالهای قبل و اطلاع رسانی پیامکی به آنها، هماهنگی جهت استفاده از ظرفیت هیات امنای مساجد و شورای اسلامی روستاها، ارسال پیامک برای جلب مشارکت خیرین و... را از اقدامات سازمان بهزیستی برای جلب کمک های مردمی در عید قربان عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با این اقدامات، نذورات مردمی با سهولت و سرعت بیشتر به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی در پاسخ به این سوال که نیاز مراکزبهزیستی در شرایط تورم امروز بیشتر شامل چه اقلامی هست، نیز گفت:نیازهای مراکز بهزیستی متعدد و گسترده  هستند و از ماسک و لوازم بهداشتی تا مواد غذایی و دارو و پوشاک و تجهیزات توانبخشی و...، مورد تقاضای مراکز سازمانی ما هستند اما بهترین کمک ها، کمک های نقدی هستند تا با دسته بندی مناسب و با توجه به اولویت های مراکز بتوانیم نیازها را پوشش دهیم.  

همکاری بنیاد مستضعفان برای تامین کمک ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی

یزدان مهر در خصوص کمک ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی نیز گفت:با عنایت ویژه مهندس فتاح و پی گیری های دکتر قبادی دانا، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از محل منابع بنیاد مستضعفان برای رفاه حال مددجویان مستاجر سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است که ظرف امروز و فردا مورد تایید نهایی استان ها و ستاد قرار می گیرد و از آغاز دهه ولایت  در ۲ مرحله و به صورت کمک بلاعوض به مددجویان عزیز پرداخت می شود.

وی افزود: همچنین مبلغ ۷۵ میلیارد تومان نیز از محل مذکور برای اعطای تسهیلات به مددجویان در نظر گرفته شده است که نحوه پرداخت و باز پرداخت و شرایط اعطای این تسهیلات نیز در حال بررسی است.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی همچنین از اختصاص مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی برای اعطای وام ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خبر داد و افزود:مبلغ این تسهیلات در مراکز استان ها مبلغ ۶۰ میلیون ریال، در سایر شهرها ۴۸ میلیون ریال و در روستاها ۲۴ میلیون ریال تعیین شده است که بنابر ضوابط این وزارتخانه و به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

تشکیل صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان در آینده نزدیک

یزدان مهر همچنین به تشکیل صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان در سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود:تشکیل این صندوق که مراحل نهایی خود را می گذراند، دغدغه شخص رییس سازمان بهزیستی بوده است و با تایید شورای نگهبان انجام می شود. تشکیل این صندوق به عنوان گامی جدی و اساسی در جهت ارتقای خدمت رسانی توام با کرامت انسانی و همچنین  تسهیل و تسریع قانونی اشتغال پایدار بر مبنای تولید محسوب می شود.

وی افزود: ۲۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان منابع تسهیلات ارزان قیمت در قالب وام اشتغال و ۹۴ میلیارد تومان به عنوان منابع بیمه کارفرمایی در اختیار ما قرار دارد و در صورت تشکیل این صندوق تمامی تسهیلاتی که از طریق سازمان های مختلف انجام می گیرد از طریق این صندوق انجام می شود و مانند «صندوق مهر امداد ولایت» که در کمیته امداد امام خمینی قرار دارد، عمل می کند.

کد خبر 20867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =