دیدار مدیرکل با نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی

علی اکبر علیزاده نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : ارائه گزارش عملکرد بهزیستی دلگرم کننده است و خدمت در بهزیستی نعمت بوده و پرسنل آن باید قدر خود را بدانند و نگاه و ذهنیت جامعه به سازمان بهزیستی و عملکرد آن مثبت است و این نشان از خدمت با اخلاص و بدون چشم داشت کارکنان آن دارد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور با علی اکبر علیزاده نماینده مردم شریف دامغان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد .

در این دیدار مدیرکل بهزیستی استان سمنان را حسین نوحی معاون پشتیبانی و منابع انسانی ، محمود زحمتکش رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان و میثم اعرابیان مسئول دفتر و رابط عمومی اداره کل همراهی می کردند .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و امام شهدا و علی الخصوص شهید گرانقدر سازمان بهزیستی کشور شهید دکتر فیاض بخش و پنج شهید اداره کل بهزیستی استان سمنان ابراز داشتند : اداره کل بهزیستی استان با دارا بودن بیش از 300 پرسنل در 4 معاونت تخصصی بیش از 170 ریز فعالیت را به آحاد جامعه و جامعه هدف خود ارائه می نماید .

ایشان در ادامه ضمن بیان استراتژی سازمان بهزیستی کشور که پیشگیری از معلولیت ها ، توانمند سازی جامعه هدف و اقدام سریع و به موقع در آسیب های اجتماعی است  بیان داشتند :  بهزیستی استان در معاونت توانبخشی بیش از 12 هزار معلول شناسایی شده را تحت حمایت دارد و این معاونت با نظارت بر 30 مرکز روزانه و شبانه روزی ، 5 مرکز روزانه سالمندان  و 4 مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در حال ارائه خدمت به جامعه هدف خود است .

ایشان در ادامه ، مناسب سازی اماکن و فضا های عمومی را بخش دیگر از اهم  وظایف این معاونت برشمردند و تصریح کردند : ما بدنبال حضور توانخواهان در یک مکان خاص و مناسب سازی شده نیستیم و کلیه فضاها در جامعه باید مناسب سازی و آماده حضور توانخواهان در جامعه باشد .

ایزدپور در تشرح فعالیت های معاونت اجتماعی بهزیستی استان نظارت بر 135 مهد کودک و جامع آماری بیش از 7 هزار کودک را بیان و افزودند :  اورژانس اجتماعی و خط 123 یکی دیگر از فعالیت های شاخص در حوزه اجتماعی است که در ایام کرونا و افزایش تماس ها تعداد کابین های پاسخگو به خط 123 افزایش دو برابری داشت تا بتوان گامی در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی کرونا بر داشت .

ایشان در ادامه تحت حمایت بودن یک هزار و 500 زن سرپرست خانوار و تحت نظارت داشتن 11 مرکز شبانه روزی نگهداری فرزندان با بیش از 200 فرزند از شیرخوارگی تا 18 سالگی را بخش دیگر از اهم فعالیت های معاونت اجتماعی دانستند .

ایزدپور در معرفی معاونت پیشگیری اشاره ی به خط مشاوره تلفنی رایگان 1480 داشته و بیان داشتند : 14 مرکز اقامتی و 11 مرکز سرپایی درمان عتیاد با جامع آماری 5 هزار نفر در سال گذشته تحت نظارت معاونت پیشگیری می باشد که با تلاش ها و اقدامات موثر برای 80 نفر بهبود یافته در سال 98 ایجاد اشتغال شده است . ایشان در بخش دیگری از معرفی اهم فعالیت های معاونت پیشگیری تحت نظارت بودن 30 مرکز تخصصی مشاوره در استان را بیان داشتند .

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت : در راستای ارائه خدمات مطلوب در بخش دولتی همواره نیاز به بازوان توانمند برون سازمانی و غیردولتی است که جلب و جذب کمک های نقدی و غیرنقدی در اداره کل یکی از فعالیت های اداره مشارکتهای مردمی می باشد که در این راستا بهزیستی استان توانسته است در سال گذشته مبلغ 50 میلیارد ریال مشارکت های نقدی ، غیرنقدی و خدماتی دریافت نماید .

ایشان در ادامه مسکن و اشتغال را دو فعالیت شاخص اداره مشارکتها بیان و افزودند : 176 واحد مسکونی در سال گذشته و 9 واحد مسکونی در هفته بهزیستی امسال و 100 واحد دیگر با پیشرفت فیزیکی 70 درصد تا پایان سال جاری تحویل توانخواهان اداره کل در استان می گردد .

ایشان در پایان یکی از اهم اهداف عالیه سازمان بهزیستی کشور را توانمند سازی جامعه هدف از طریق اشتغال پایدار اشاره و بیان داشتند : اداره کل بهزیستی استان سمنان در این امر یکی از استان های پیشرو است که طبق تهعد اعلام شده موظف به ایجاد اشتغال 548 نفر اشتغال در سال گذشته بوده است که از تعهد خود فراتر رفته و برای 638 نفر اشتغال ایجاد کرده است که در این خصوص مورد تقدیر قرار گرفته است .

در ادامه این دیدار علی اکبر علیزاده نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حضور مدیرکل بهزیستی استان و هیات همراه ، ارائه گزارش عملکرد بهزیستی استان را دلگرم کننده بیان و ابراز داشتند :خدمت در بهزیستی نعمت است و پرسنل آن باید قدر خود را بدانند و نگاه و ذهنیت جامعه به سازمان بهزیستی و عملکرد آن مثبت است و این نشان از خدمت با اخلاص و بدون چشم داشت کارکنان آن دارد .

علیزاده در ادامه خواستار بیان بیش از پیش خدمات ارائه شده توسط سازمان بهزیستی کشور با حفظ کرامت انسانی مددجویان به آحاد جامعه شد و تصریح کرد : بهزیستی یکی از دستگاه های پیشرو و در خط مقدم جبهه مبارزه با اعتیاد است و شما فرماندهان ، افسران و سربازان این جبهه هستید و نباید این نکته را فراموش کرد که نجات یک معتاد نجات یک خانواده و جامعه است .

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت : آینده ایران و نظام در امروز و در مهدهای کودک است و انتظار می رود بیش از پیش بر این مهم مورد توجه قرار گیرد و آموز های دینی سرلوحه آموزش در مهدها کودک باشد که طبق گزارشات ارائه شده بحمدالله سازمان بهزیستی در این امر موفق عمل کرده است .

ایشان در پایان : کار در بهزیستی سخت و آسیب پذیر است و ما خواستار این هستیم که در این راه خسته نشوید و همانند گذشته و امروز در آینده نیز با صلاوت  و استوار به راه خود ادامه دهید .

در پایان این دیدار مشکلات ، چالش ها و پیشنهادات اداره کل بهزیستی استان در حوزه استان و شهرستان بصورت مکتوب تحویل نماینده محترم شهرستان دامغان گردید .

کد خبر 20858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد