امضای تفاهم‌نامه ارائه خدمات توانبخشی و توانپزشکی جمعیت هلال احمر به افراد دارای معلولیت معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی

دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان مازندران صبح امروز با دکتر مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان دیدار کرد.

دکتر گوهردهی در این دیدار که پیرامون توافق جدیدالامضا بین این ۲ سازمان برگزار شد ، با قدردانی از اقدامات هلال احمر در مازندران بخصوص در دوره شیوع کرونا در استان گفت: هلال احمر شریک اجتماعی سازمان بهزیستی است و در این مدت به عنوان نهادی اجتماعی دوشادوش بهزیستی و دیگر نهادها در خط مقدم خدمت رسانی به مردم و بخصوص جامعه هدف استان فعالیت می‌کند.

وی خواستار ارتباط هرچه بیشتر این دو نهاد و بهره‌مندی جامعه هدف بهزیستی از خدمات شایسته جمعیت هلال احمر شد و افزود: من افتخار می‌کنم که در استانی زندگی می‌کنم که بسیاری از مسئولان، پرتلاش و ساعی مشغول فعالیت هستند و دغدغه‌شان سلامت مردم در این موقعیت حساس است.

اکبری مدیرعامل هلال احمر مازندران نیز با اشاره به خدمات شایسته بهزیستی به جامعه هدف استان گفت: سازمان بهزیستی و هلال احمر وجوه اشتراک بسیاری دارند و بزرگترین آن خدمت رسانی به آسیب پذیرترین اقشار جامعه است.

وی همچنین خواستار همکاری بیشتر هلال احمر با بهزیستی در مهدهای کودک شد و تصریح کرد: ما در ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و صلح و مهربانی باید از مهدهای کودک شروع کنیم. برای کسب مهارت دوست داشتن و مهربانی بهترین مکان مهد کودک است. هدف هلال احمر نیز چیزی غیر از این نیست.

اکبری یادآور شد : هرچند مردم بیشتر در زمان حوادث نام این سازمان را می‌شنوند اما کارهای عملیاتی در زمان بحران‌ها تنها ۲۰ درصد فعالیت هلال احمر است و اصل تمرکز ما بر فعالیت‌های خیرخواهانه و مهربانانه است.

در ادامه گوهردهی با استقبال از پیشنهادات مدیرعامل هلال احمر مازندران، به راه اندازی شورای مشورتی فرزندان بهزیستی برای اولین بار در کشور اشاره کرد و گفت: شورای مشورتی فرزندان مستقل بهزیستی در مازندران تشکیل شده که شامل افرادی است که تحت حمایت بهزیستی توانستند به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کنند. در این شورا سعی می‌شود تا از ظرفیت ها و تجارب آنان برای بهبود زندگی کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی استفاده شود.

وی افزود: یکی از مسائلی که سازمان بهزیستی در مازندران به شدت به آن علاقه‌ دارد، تمرکز زدایی از مرکز استان است. امیدواریم که بتوانیم تا برای شروع حداقل در ۴ یا ۵ شهر بزرگ از غرب تا مرکز و شرق مازندران طرح‌های همکاری را پیاده نماییم تا علاوه بر بهره‌مندی تمام مردم استان از خدمات بهزیستی و هلال احمر، آینده روشنی را برای فرزندان این سرزمین رقم بزنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران از جمله نیازهای با اهمیت و اولویت دار معلولان، سالمندان و سایر افراد کم توان؛ ارائه خدمات توانپزشکی (فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوائی سنجی، بینایی سنجی و ارتوپدی فنی) با کیفیت و در دسترس؛ برای تمامی توانخواهان واجد شرایط و نیازمند تحت حمایت، بویژه در دوره طلائی رشد است و به منظور پاسخگویی به این نیاز تخصصی، اداره کل بهزیستی مازندران تفاهم نامه ای مبنی بر دریافت خدمات توانبخشی و توانپزشکی برای افراد واجد شرایط با جمعیت هلال احمر استان به امضا رساند.

کد خبر 20837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد