برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابع وزارت رفاه در میاندوآب

جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابع وزارت رفاه در میاندوآب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مراکز، مددجویان و اقدامات بهزیستی در میاندوآب، از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ۱۱۳ نفر خبرداد، و گفت: همچنین برای ۲۳ نفر نیز سهم ببمه کارفرمایی و خویش فرمایی پرداخت می شود.

 وی بااشاره به اینکه ۵۴۰۰ خانوار در میاندوآب با جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر (۷ درصد جمعیت شهرستان) از خدمات بهزیستی بهره مند هستند، گفت: ۲۰۰۰ نفر در بخش اجتماعی و ۳۴۰۰ خانوار از خدمات توانبخشی استفاده می کنند همچنین مستمری دریافتی افراد مذکور به صورت ماهانه بالغ بر ۴۲۵ میلیون و ۹۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. 

فریور با اشاره به فعالیت ۴ مرکز توانبخشی (۲ مرکز روزانه و ۲مرکز شبانه روزی) در شهرستان تصریح کرد: ۱۷۶ نفر معلول در این مراکز خدمات و یارانه دریافت می کنند. وی تعداد جامعه هدف فاقد مسکن شهرستان را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت‌: از ۱۵ واحد مسکن مددجویی آماده بهره برداری،۸ واحد بااعتبار هزینه شده بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان با پرداختی بلاعوض بهزیستی برای ۸ واحد، ۲۸۸ میلیون تومان در هفته بهزیستی و مابقی نیز در هفته دولت افتتاح می شود.

 مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: ۱۵ واحد مسکن با پیشرفت فیزیکی مختلف نیز در حال ساخت است که تا دهه فجر به بهره برداری می رسد. وی بااشاره به فعالیتهای حوزه امور اجتماعی بهزیستی در میاندوآب تصریح کرد: شهرستان دارای ۷۰ مهد کودک فعال، یک موسسه خیریه، ۵ مجتمع غیردولتی، یک خانه کودک بنام گلستان ارم، پایگاه خدمات اجتماعی و اورڗانس اجتماعی است.

 فریور با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری شهرستان۴ کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز mmt فعال است، گفت: همچنین مرکز مشاوره ژنتیک، ۵ مرکز مشاوره، فعال است. وی بااشاره به غربالگری بینایی و شنوایی ادامه داد: سال گذشته بینایی و شنوایی ۹۸ درصد کودکان شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت. 

فریور همچنین به تخریب ساختمان مجتمع خدمات بهزیستی باروق، استمرار بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیز اشاره کرد. وی اظهار کرد: تعداد ۹۰ خانوار دارای دو قلو که از اواخر سال گذشته ، تشکیل پرونده دادند پشت نوبت دریافت مساعدت قرار دارند. 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از نماینده مردم شهرستان در مجلس خواست تا نسبت به تخصیص اعتبار برای واگذاری بیشتر پرونده ها تخصیص اعتبار برای یارانه معتادان خود معرف،حل مشکل پشت نوبتی ۹۰۰ نفر از جامعه هدف میاندوآب برای دریافت مستمری از محل هدفمندی بهزیستی را یاری کند.

کد خبر 20830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد