مرکز ژنتیک میبد در کل کشور ارزان‌ترین تعرفه را دارد

تعرفه‌های ژنتیک میبد در کل کشور ارزان‌ترین تعرفه است و خدماتی که ارائه می‌شود، تخصصی، باکیفیت بالا و باصرفه جویی وقت بالا صورت می‌گیرد.

رئیس بهزیستی میبد با بیان این مطلب در مراسم افتتاح سالن آمفی تئاتر و اجلاس مرکز تحقیقات ژنتیک میبد به مناسبت هفته بهزیستی، اظهار داشت: مرکز ژنتیک میبد اولین مرکز جامع تخصصی ژنتیک در حوزه‌های مختلف ژنتیک انسانی است.

سید محسن فلاح افزود: رویکرد این مرکز تحت عنوان پایگاه تحقیقاتی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی کشور ثبت‌شده و در چند مرحله نیز وزارت بهداشت و درمان آن را تائید کرده است.

وی با ابراز امیدواری از پیشگیری کامل از تولد کودکان معلول در جنوب شرق کشور با وجود این مرکز گفت: مردم عزیز باید توجه کنند که هر تولد باید همراه با یک مشاوره ژنتیک باشد تا بتوانیم مانند تلاشی که در غربالگری شنوایی، ناشنوایی کودکان را به صفر رسانده است، میزان تولد کودک معلول را نیز به صفر برسانیم.

فرماندار میبد نیز با قدردانی از زحمات خیّرین و همکاری اداره‌های مرتبط و نگاه‌های راهبردی مسئولان محلی از جمله امام جمعه و اقدامات ارزشمندی که در راه اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک انجام شده است، وجود این مرکز در شهرستان را اقدامی ارزشمند خواند.

فلاح تلاش خیرین و مسئولین استان و کشور را در راه اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک یادآور شد و گفت: این مرکز در حال حاضر با بهره مندی از مجهزترین دستگاه ها در حال خدمت رسانی به عموم جامعه است.

وی مرکز تحقیقات ژنتیک میبد را مجموعه کارآمد دانست و گفت: این مرکز می تواند قطب محوری کارهای جامع در استان و کشور باشد.

فرماندار میبد افزود: اساس این مجموعه با نیّت خیر گذاشته شد و در گرو تلاش و همکاری همه و با پرداختن به موضوع آموزشی کار خوبی شکل گرفت که می‌تواند با همکاری واحدهای صنعتی ارتقای آن همچنان دنبال شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان یزد نیز گفت: بیش از نیمی از ۲۲ پروژه مورد بهره داری استان مراکز مشاوره هستند و با توجه به رویکرد این نهاد این هفته افتتاح شد.

نادر هومنیان ادامه داد: ایجاد مراکز مشاوره حقوقی نیز از فعالیت‌های جدید بهزیستی استان برای انجام امور حقوقی جامعه هدف است.

وی همچنین افتتاح سالن‌های همایش و کنفرانس مرکز تحقیقات ژنتیک میبد را به عنوان تنها مرکز دولتی ژنتیک کشور برشمرد و گفت: اقدامات خیّرین و افق دید باز و آینده نگری بنیانگذار این مرکز و پیگیری‌های امام جمعه و مسئولان شهرستان برای ادامه کار این مرکز و شکل گیری آن به گونه ای وزین بود و خواستار انجام تحولاتی در ساختار سازمانی آن شد.

گفتنی است؛ سالن مرکز تحقیقات ژنتیک میبد  با ظرفیت 200 نفر در دو بخش سالن همایش و سالن جلسات با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

کد خبر 2083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد