کرونا بیش از ۵۰ هزار بار تلفن مشاوره بهزیستی را به صدا درآورده است

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون، مردم بیش از ۵۰ هزار بار مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی به خاطر این بیماری تماس گرفته و مردم از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده‌اند.

بهزاد وحیدنیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۸ هزار و  ۳۰۷ تماس در کشور در سامانه خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۹ پاسخ داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۵۴ هزار و ۲۷۰ مورد تماس، مستقیما مربوط به کرونا و  ۱۴۹۸ تماس مربوط به کادر درمان است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در مجموع ۳۶۶ هزار و ۷۹۴ ساعت مشاوره به مردم از جمله خانواده قربانیان کرونا از زمان شیوع کرونا ارائه شده است.

وحیدنیا خاطرنشان کرد: به طور اختصاصی نیز ۲۲ هزار و ۶۱۲ ساعت مشاوره در زمینه کرونا و ۶۲۴ ساعت مشاوره به کادر درمان، خدمت مشاوره تلفنی ارائه شده است.

وحیدنیا افزود: اگر وضعیت سلامت روان تماس گیرنده حاد بوده،  به مراکز حضوری مشاوره ارجاع داده شده اند و پیگیری های تخصصی برای آنها انجام شده است.

وی یادآور شد: اغلب تماس گیرندگان نگران هستند که خود یا خانواده به کرونا مبتلا شوند؛ علاو بر این ترس از مرگ نیز از مواردی است که مطرح می شود.

وحیدنیا،  کنش های مربوط به سوگ، ناامیدی و افسردگی را از دیگر موارد مطرح شده با سامانه صدای مشاور بهزیستی با شماره تلفن ۱۴۸۰ عنوان کرد.

کد خبر 20827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =