در رسانه|۷۷۵ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی همدان

جانشین معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۷۷۵ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان بوده که علت عمده معلولیت آنها تصادفات و سقوط از ارتفاع گزارش شده است.

سیاوش رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از بین تمامی گروه های معلولان جسمی، ذهنی، روان و ... معلولان جسمی بیشترین فراوانی را دارند، اظهار کرد: معلولان ضایعه نخاعی به علت شرایط ویژه جسمی مهمترین و پرمشکل ترین گروه معلولان هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این معلولان به علت سقوط از ارتفاع و درختان هنگام چیدن میوه دچار این عارضه شده اند، خاطرنشان کرد: معلولان ضایعه نخاعی بیشتر در شهرستان های تویسرکان، نهاوند، همدان و ملایر ساکن هستند.

جانشین معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۷۷۵ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی هستند، اعلام کرد: معلولان ضایعه نخاعی علاوه بر دریافت حقوق مستمر، حق پرستاری نیز دریافت می کنند که مبلغ پرداختی به این معلولان از طرف سازمان بهزیستی ۵۵۴ هزار تومان در ماه و برای سایر معلولان غیر از ضایعه نخاعی شدید و خیلی شدید ۲۵۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه معلولان ضایعه نخاعی از خدمات درمانی و بهداشتی نیز استفاده می کنند، گفت: شش ماه اول بعد از بروز حادثه زمان طلایی برای درمان است بنابراین برای بهبود این افراد از طرح توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی استفاده می کنند که کمک هزینه درمان در اولویت این طرح قرار دارد.

وی با بیان اینکه یک تیم مواد مورد نیاز درمانی و معیشتی معلولان ضایعه نخاعی را بررسی و سپس به آنها رسیدگی می کنند، اعلام کرد: در زمینه مناسب سازی مسکن و خودرو در سال گذشته ۲۸۸ مورد برای راحتی معلولان و سالمندان مناسب سازی شدند.

جانشین معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان بیان کرد: در سال گذشته ۲۵۰ تشکچه ولیچر و تشک مواج و ۶۰۰ مورد لوازم بهداشتی معلولان ضایعه نخاعی تهیه و بین این افراد توزیع شده است

کد خبر 20823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد