بهره‌مندی بیش از ۲۱۶ هزار اردبیلی از خدمات بهزیستی در سال ۹۸

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: طی سال ۹۸ بیش از ۲۱۶ هزار نفر در استان اردبیل از خدمات مختلف بهزیستی بهره‌مند شدند.

بهزاد ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۱۶ هزار و ۵۸۴ نفر در استان اردبیل از خدمات بهزیستی در زمینه‌های پیشگیری، مشاوره، توان‌بخشی و خدمات اجتماعی بهره‌مند شدند.

وی افزود: تعداد مددجویان اصلی تحت پوشش بهزیستی در استان اردبیل ۳۳ هزار و ۵۱۶ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به مراکز ارائه دهنده خدمات بهزیستی ادامه داد: در سطح استان ۱۱۳ مرکز خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی، ۴۱ مرکز خدمات پیشگیری از معلولیت، ۲۶ کلینیک توان‌بخشی، ۱۲ مرکز آسیب‌های اجتماعی و ۱۲ مرکز فوریت‌های اجتماعی فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

تسهیلات ۳۵ میلیونی بلاعوض برای مسکن خانوار تحت پوشش بهزیستی

ستاری بیان کرد: درباره موضوع مسکن خانوار تحت پوشش، بهزیستی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن دارد که براساس این تفاهم‌نامه ۲۵ میلیون تومان بنیاد مسکن و ۱۰ میلیون تومان نیز بهزیستی به صورت بلاعوض برای ساخت مسکن اعطا می‌کند که اگر سهم سازمان بهزیستی با طرح در مجلس به ۲۰ میلیون تومان افزایش یابد، کمک بیشتری به خانوار نیازمند می‌شود.

وی با بیان این‌که در سطح استان اردبیل ۳۹۰ نفر از بیمه کارفرمایی بهره‌مند هستند، تصریح کرد: با به‌کارگیری معلولین یا زنان سرپرست خانوار، بهزیستی موظف به پرداخت بیمه این افراد به مدت ۵ سال است که اگر این ۵ سال به ۱۰ سال افزایش یابد، هم شاهد به‌کارگیری بیشتر این افراد در مشاغل مختلف خواهیم بود و هم می‌توانند از بیمه بازنشستگی بهره‌مند شوند.

کد خبر 20818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد