عملیاتی شدن تفاهمنامه فی مابین اداره کل بهزیستی استان البرز با  اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی

در راستای ارتقاءخدمات کتابخانه‌ای به نابینایان ، تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل بهزیستی استان با کتابخانه‌های عمومی عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان البرز: دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان از عملیاتی شدن تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل پست استان البرز خبر داد.  

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص خدمات کتابخانه ای به نابینایان و کم بینایان اظهار داشت: رسالتی که اداره کل بهزیستی در این زمینه برای خود ترسیم کرده رفع موانع ، بهبود کیفیت و ارتقاء خدمات کتابخوانی به جامعه نابینایان است که امیدواریم با برنامه‌ریزی هدفمند و در سایه همدلی و وفاق مدیران متعهد و دلسوز به بخش اعظمی از آن دست یافته باشیم.

وی افزود : با پیگیری اداره کل بهزیستی و مطالبه گری جامعه نابینایان و زحمات مدیرکل کتابخانه های عمومی بخش ویژه نابینایان و کم بینایان کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج در حال حاضر با گردآوری ۳۹۴ نسخه کتاب بریل و قریب به ۱۰ هزار نسخه کتاب گویا، خدمات خوبی به این عزیزان ارائه می کند.

دکتر حیدری در ادامه به تفاهم‌نامه همکاری فیمابین اداره کل بهزیستی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان جهت ارائه خدمات مطلوب تر به افراد دارای معلولیت اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی در تعامل با مجموعه کتابخانه‌ها، یک دستگاه برجسته‌نگار به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال و یک دستگاه بهدید به ارزش ۵۰ میلیون ریال خریداری و جهت تجهیز بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه امیرکبیر در اختیار این کتابخانه قرار داده است.

 این مقام مسئول اظهار داشت: بخش دیگری از این همکاری، با هدف تقویت منابع این کتابخانه صورت پذیرفت که طی آن سازمان بهزیستی مبلغ ۵۰ میلیون ریال جهت خرید کتاب بریل برای اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه اختصاص داد.  

مدیرکل بهزیستی استان به برگزاری جلسه سه‌جانبه اداره کل بهزیستی، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، اداره پست نیز اشاره‌ کرد و گفت: از مصوبات این جلسه، تهیه کیف پستی کتاب بود که این طرح آماده اجرا بود اما با شیوع ویروس کرونا، در حال حاضر غیرفعال است و امیدواریم با قطع زنجیره‌ی این ویروس، اعضاء نابینا و کم‌بینای ما بتوانند از این امکان مفید و کارساز بهره‌مند گردند.

دکتر حیدری همچنین به ارائه خدمات مشاوره رایگان در چند باب از کتابخانه های عمومی استان با محوریت رفع مشکلات مربوط به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کارکرد کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک مرکز فعال فرهنگی در هر منطقه‌ای، می‌تواند نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی، پر کردن مناسب اوقات فراغت، افزایش آگاهی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته ‌باشد از این رو، کارشناسان سازمان بهزیستی به صورت دوره‌ای بازدیدهایی از مجموعه کتابخانه‌ها داشته‌اند و سعی شده کتابخانه های عمومی برای استفاده عموم مردم به ویژه افراد دارای معلولیت ،افراد با محدودیت های خاص و جانبازان عزیز مناسب‌سازی شود.

وی در ادامه بیان داشت:وفق تفاهم‌نامه منعقد شده مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان می‌توانند با عضویت رایگان از خدمات کتابخانه‌های عمومی بهره مند گردند.

مدیر کل بهزیستی استان تصریح کرد : پیش از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها و مهادی کودک ، خردسالان مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی ، بازدیدهای بسیاری از بخش کودک کتابخانه داشته‌اند و علاوه بر عضویت و امانت کتاب از برنامه‌های متنوعی همچون قصه‌گویی، شعرخوانی، مسابقات کتابخوانی و نقاشی و بسته‌های فرهنگی استفاده میکردند.

 دکتراسدالله حیدری در پایان افزود: بهزیستی همواره در تعامل با سایر ارگان‌ها تلاش می‌کند بتواند امکانات مناسب و درخوری برای افراد دارای معلولیت و توانیابان ایجاد نماید تا آنها نیز همچون سایر افراد جامعه بتوانند حضوری فعال و سازنده در اجتماع داشته باشند.

کد خبر 20808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد