نابسامانی اقتصادی فرهنگی، خانواده و اتباع خارجی؛ عوامل اساسی در بوجود آمدن کودکان کار و خیابان

جلسه آموزشی و تبادل نظر در خصوص اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان استان تهران با حضور مسئولین و کارشناسان بهزیستی کشور، استان و شهر تهران در سالن اجتماعات ستاد بهزیستی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ درابتدای این جلسه، زهره غلامعلی زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران از آغاز طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان استان تهران خبر داد و ضمن اعلام آمادگی کامل در مراکز غربالگری و همچنین مراکز اسکان موقت جهت پذیرش کودکان، بر شناسایی صحیح و اعتمادسازی اصولی در آغاز طرح تاکید کرد.

سپس  محمود حسین آبادی  کارشناس مسئول دفتر کودکان کار و خیابان بهزیستی کشور، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مدیریت و تیم تخصصی بهزیستی شهر تهران در فراهم آوردن مقدمات و امکانات لازمه  اجرای طرح، عوامل اصلی و اساسی در بوجود آمدن کودکان کار و خیابان را؛ نابسامانی اقتصادی فرهنگی، نابسامانی خانواده و اتباع خارجی عنوان کرد.
وی همچنین آماده سازی محیطی(تبلیغات سمعی و بصری توسط شهرداری)، جذب و انتقال کودکان با پرهیز از رفتار هیجانی، توجه به متغیر زمان و مکان در شناسایی کودکان کار و توانمندسازی خانواده آن کودکان را از قواعد پیش بردن اهداف در این طرح دانست.

در ادامه، روشنک زمانپور  مشاور مدیر بهزیستی شهر تهران  ضمن تاکید بر تعیین تکلیف کودکان اتباع غیر ایرانی(که بیشترین فراوانی را در میان کودکان کار و خیابان استان تهران تشکیل می دهند)، از انجام اسکن عنبیه و اثر انگشت بصورت همزمان برای شناسایی و ساماندهی دقیق کودکان کار و خیابان خبر داد. وی ضمن مهم دانستن ارزیابی دقیق مددکاری، روانشناسی، پزشکی و غیره، بر هماهنگی کامل با دادستانی در فرآیند اجرای طرح سخن گفت.

بتول رحیمی کارشناس مسئول دفتر آسیبهای اجتماعی بهزیستی استان تهران نیز ضمن تاکید بر موارد مذکور، حفظ عزت و شأن کودکان را با توجه به شرایط سنی و فرهنگی آنان بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.

گفتنی است؛ پس از مطرح شدن موارد مذکور، سرپرستان و کارشناسان مراکز اجرایی با مسئولین حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر پرداخته و بر ایجاد هماهنگی کامل میان همه  اعضای تیم تخصصی اجرایی تاکید نمودند.

کد خبر 20807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد