بندرعباس در مسیر پیوستن به شهرهای دوستدار کودک

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: باید در مسیر تربیت نسلی سالم ، شاد ، خلاق و پویا گام برداریم.

در نشست غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی هرمزگان و  مهندس حسین پور معاون شهرسازی و معماری شهرداری بندرعباس ، در خصوص برنامه ریزی پیوستن بندرعباس به شبکه شهرهای دوستدار کودک بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر در این نشست  ضمن معرفی و تشریح فعالیت‌های دفتر کودکان اظهار داشت: ارتقای سلامت زیستی، روانی و اجتماعی کودکان، امکان دستیابی همه کودکان به مهد کودک برای ارتقاء رفاه اجتماعی ، ایجاد اعتماد به نفس و امنیت در کودکان ، کمک به بروز و پرورش استعدادهای فطری کودکان از جمله اهداف مهم و اساسی این دفتر در رابطه با کودکان می باشد.
 مدیرکل بهزیستی هرمزگان تصریح کرد: باید از فرصت ها و ظرفیت‌ها برای بستر سازی و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم استفاده کرد تا در مسیر تربیت نسلی سالم ، شاد ، خلاق و پویا گام برداریم.
 مهندس حسین پور معاون شهرسازی و معماری شهرداری بندرعباس نیز بیان داشت : همکاری و تعامل با سازمانی مردمی و اجتماع محور همچون بهزیستی مایه مباهات و افتخار شهرداری بندرعباس است .
وی  در ادامه به ارائه تعریفی از شهر دوستدار کودک پرداخت و گفت : شهر دوستدار کودک ،شهری است که نیازهای کودکان را در کانون توجه قرار داده و تلاشی در راستای توسعه، مناسب سازی ، بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی شهر را برای فعالیت و پویایی کودکان آماده و مهیا می نماید تا آنها نیز مانند سایر شهروندان مطابق با نیازهایشان بتوانند در شهر زندگی کنند.
 حسین پور اضافه کرد :  شهر دوستدار کودک  زمینه ساز رشد و ارتقای ابعاد جسمی ، روانی، اجتماعی ، معنوی اعم از امنیت نشاط و لذت برای کودکان است.
استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در بهزیستی جهت  اجرای برنامه شهر دوستدار کودک، معرفی خانه های بازی دارای مجوز فعالیت از شهرداری به بهزیستی، جمع‌آوری کودکان کار با همکاری بهزیستی، احداث پارک کودک، برگزاری جشنواره نقاشی  با محوریت شهر دوستدار کودک از  مهمترین محورهای گفتگو در این نشست بود.
گفتنی است گروه‌های هدف در برنامه شهر دوستدار  کودک را کودکان ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال تشکیل می دهد.

کد خبر 20805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد