مستاجرین تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان مازندران نسبت به ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند

دکتر گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی؛ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی که مستاجرین واجد شرایط دریافت کمک ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا باشند، از ساعت ۱۰ روز شنبه ۴ مردادماه جاری تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه فرصت دارند تا با ارسال کد ملی خود به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ نسبت به ثبت نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر گوهردهی با اشاره به مهلت ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن ویژه مستاجرین تحت پوشش سازمان بهزیستی از 4 لغایت 9 مرداد ماه جاری افزود :شماره تلفن همراهی که پیامک از طریق آن ارسال می شود، می بایست به نام سرپرست خانوار ثبت شده باشد. همچنین زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات پس از تدوین دستورالعمل مرتبط توسط وزارت راه و شهرسازی و از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس اینترنتی  www.Tem.mrud.ir  اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد :گروه های مشمول دریافت تسهیلات، کارگران و حقوق بگیران ثابت (با اولویت ازدواج های جدیـد و خانواده های ۵ نفره و بیشتر)، مشـمولین تحت پوشـش سازمـان بهزیستی کشور و کمیته امداد و زنان سـرپرست خانوار هستند.

وی افزود:متقاضیان می بایست شرایط مندرج در ماده۱آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن از جمله داشـتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد،متاهل یا سـرپرست خانوار بودن و داشتن ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را نیز داشته باشند.  

مدیر کل بهزیستی استان مازندران   با اشاره به مبلغ  سقف این تسهیلات  نیز گفت:سقف تسهیلات در شهر تهران ۵۰۰ میلیون ریال، در سایر کلان شهرها (شامل شهرهای بالای یک میلیون نفر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۳۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نرخ سود این تسهیلات نیز گفت:.نرخ سود تسهیلات، ۱۳ درصد  است که با سررسـید یکساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می شود. همچنین در دوره قرارداد، صرفًا سود تسهیلات از سوی  مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

گفتنی است براساس اعلام وزارت راه و شـهرسازی،اقسـاط ماهانه تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی حـدود ۵ میلیون و ۴۰۰هزار ریال، ۳۰۰ میلیون ریالی حدود ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال و ۱۵۰ میلیون ریالی در حدود ۱ میلیون و ۶۰۰هزار ریال است.

کد خبر 20791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد