تدابیر بازگشت کودکان بازمانده بیمار و فقیر به مدرسه

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کودکان بیمار و فقیری که به هر دلیل قادر به استفاده از مدرسه در شکل عام نیستند باید با تدابیری از آموزش بهره مند شوند.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش  به زمینه های همکاری با آموزش و پرورش در حوزه رفاه اشاره کرد و گفت: می توانیم برنامه ها و سیاستهای تشویقی مشترکی برای بازگشت کودکان فقیر و لازم التعلیم به مدرسه داشته باشیم . وقتی کودک به مدرسه نمی رود آسیب های اجتماعی مانند کودکان کار و خیابان نمود بیشتری پیدا می کند که باید برای آن راه حلهایی پیدا کنیم.

وی به آموزش کودکان دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: ممکن است این کودکان از معلولیت جسمی دررنج باشند اما توانمندیهای ذهنی آنها می تواند به کار گرفته شود. آموزشهای مهارتی و فنی میتواند به لحاظ جسمی به آنها کمک کند. همچنین کودکان بیمار و فقیری که به هر دلیل قادر به استفاده از مدرسه در شکل عام نیستند باید با تدابیری از آموزش بهره مند شوند. عدالت اجتماعی یکی از مهمترین محورهای انقلاب اسلامی است که می تواند با شکل بهتری محقق شود.

کد خبر 20785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد