نیاز ۱۱۰ میلیاردی مراکز توانبخشی برای تأمین مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش در ماه

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: برای تهیه و تأمین اقلام بهداشتی از جمله موادضدعفونی،ماسک ،دستکش و... هر ماه نیاز به اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان برای مراکز سازمان بهزیستی است.

مصطفی سراج در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به فعالیت بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز توانبخشی، شبه خانواده، مراکز اقامتی و... در سطح کشور اظهار کرد: سازمان بهزیستی از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقداماتی را برای پیشگیری و کنترل این بیماری در مراکز تحت نظارت خود انجام داده است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی برای تأمین اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و موادضدعفونی کننده همچنان مشکلات زیادی در مراکز وجود دارد که می‌طلبد دولت توجه ویژه‌ای را برای تأمین اعتبار و خرید اقلام اشاره شده به سازمان بهزیستی داشته باشد.

سراج با اشاره به موفقیت سازمان بهزیستی در ارتباط با کنترل و پیشگیری ویروس کرونا در مراکز توانبخشی، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده ، تعداد مبتلایان و جانباختگان از ویروس کرونا در مراکز بهزیستی به مراتب کمتر از سایر کشورها است و امیدواریم این روند با کمک‌های دولت ادامه پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور افزود: هم اکنون مراکز برای تأمین اقلام بهداشتی با مشکل روبرو هستند البته در این زمینه ریاست سازمان بهزیستی رایزنی‌های را با سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار داشته است و سازمان برنامه و بودجه نیز این موضوع را از طریق وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا پیگیری کرده است.

وی گفت: بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته در مرداد ماه قرار است کمک‌هایی به مراکز توانبخشی برای خرید و تأمین اقلام بهداشتی انجام بگیرد همچنین در هفته‌های اخیر کمک‌های از جمله توزیع موادضدعفونی و پوشینه به تعدادی از استان‌ها انجام شده است که این کافی نیست.

سراج با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۱ هزار سالمند و معلول در مراکز توانبخشی نگهداری و مراقبت می‌شوند، خاطرنشان کرد: برای تهیه و تأمین اقلام بهداشتی از جمله موادضدعفونی،ماسک دستکش و... هر ماه نیاز به اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان برای مراکز سازمان بهزیستی است.

کد خبر 20780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =