شناسایی حدود ۴ هزار عشایر معلول در فارس

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان فارس از شناسایی حدود ۴ هزار معلول عشایر در فارس در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR) خبرداد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان فارس از شناسایی حدود ۴ هزار معلول عشایر در فارس در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR) خبرداد.

حمید گودرزی با بیان اینکه در این طرح دو بحث فراگیرسازی و دسترس پذیری مدنظر است، اظهار داشت : طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بر اساس آمار بالای عشایر در استان بنا به پیشنهاد سازمان بهزیستی فارس اجرا می شود.

وی افزود : ما به دنبال اختصاص ردیف ویژه این طرح برای ارائه خدمات بهتر به گروه هدف هستیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی فارس با اشاره به اینکه هر سال تفاهم نامه چهارجانبه ای میان اداره کل بهزیستی، آموزش پرورش عشایر، سپاه عشایر و اداره کل عشایر فارس منعقد می شود، تصریح کرد : این تفاهم نامه با هدف نیاز سنجی و ارائه خدمات بیشتر، توانمند سازی عشایر، آموزش و بهره گیری از همه ظرفیت ها منعقد و دنبال می شود.

گودرزی با بیان اینکه بالغ بر ۱۵ هزار نفر عشایر کوچ رو در استان فارس داریم، افزود : حدود ۴ هزار نفر از این جمعیت شناسایی شده اند وسایرین پس از بررسی و احراز شرایط تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت. 

وی آمار معلولین هرجامعه را طبق آمار جهانی ۱۰ درصد آن جامعه عنوان و تصریح کرد : در حال حاضر ۸۵۰نفر از جامعه عشایر در پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار داشته و ۶۸۲ از این افراد به طور مستقیم مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند و ۳۱۸ نفر در شرایط احراز و بررسی شرایط قرار دارند. 

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی فارس کل مبلغ پرداختی به عشایر فارس را در قالب مستمری مستقیم به ازای هر ماه ۴ میلیارد ۵۹۵ میلیون عنوان و خاطر نشان کرد : مبلغ ۴ میلیارد ۴۸۴ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۶۲۵ ریال در قالب پرداخت غیر نقدی شامل ایاب و ذهاب، بیمه، درمان به جامعه هدف پرداخت شده است. 

گودرزی ادامه داد:  تسهیلات پرداختی شامل شورای توانبخشی و مسکن به غیر از تسهیلات مشارکت های مردمی، موسسات غیر دولتی و اشتغال به میزان ۱ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ۵۰۰ هزار ریال به صورت بلاعوض پرداخت شده است. 

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال به دوشکل استاد و شاگردی و کمک هزینه سرمایه کار پرداخت ها انجام می شود، اظهار داشت : در سال گذشته موسسه توان خواهان عشایر برای حمایت از معلولین عشایر راه اندازی و در سال جاری دومین مرکز نیز راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ تسهیل گر به دو شکل محلی و میانی رابطین حل مشکلات معلولین در جامعه هستند، یادآور شد : از این تعداد ۱۰ تسهیل گر ویژه پیگیری موارد مرتبط با عشایر و رابط این جامعه هدف با سازمان بهزیستی هستند که در تلاش هستیم آمار این افراد را در سال جاری افزایش دهیم.

کد خبر 20769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد