پیشوا | مقاله پژوهشی بهزیستی پیشوا در دومین همایش بین المللی روان شناسی پذیرفته شد

مقاله علمی، پژوهشی طرح کاهش طلاق در پیشوا در دومین همایش بین المللی روان شناسی پذیرفته شد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، با توجه به تهیه اطلس آسیب های اجتماعی در شهرستان پیشوا و بررسی آسیب های شهرستان، طرح کاهش طلاق، در استانداری تهران، رتبه برتر را به خود اختصاص داد.
مسئول اورژانس اجتماعی پیشوا در این باره گفت: این طرح توانست با ارایه مقاله علمی، پژوهشی تحت عنوان " اثر بخشی واقعیت درمانی بر کاهش تعارض و هیجان های منفی زوجین در حال متارکه" در دومین  همایش بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی مورد پذیرش کامل و تایید هیات داوران و کمیته علمی قرار گیرد.
مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان پیشوا افزایش سواد سلامت و پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را هدف اطلس آسیب های اجتماعی در شهرستان پیشوا اعلام کرد و گفت: در این اطلس به چهار سوال اساسی پاسخ داده شده است. اول ویژگی ها و نقشه خلقی شهرستان، دوم آسیب های روانی، اجتماعی کدامند، سوم مطالعه ویژگی های روان شناختی گروه مخاطب در کارگروه های کودک- نوجوان- جوان و بزرگسال و چهارم راهکارهایی برای هر کدام از آسیب های گفته شده که به تفصیل در این اطلس آمده است.
ملک دار با تشریح تعریف مورتون، تصریح کرد: از جمله مهم ترین تعریف هایی که در خصوص آسیب های اجتماعی مطرح است تعریف مورتون می باشد که در آن، آسیب اجتماعی را تفاوت فاحش میان آرمان ها و وضع موجود می دانند. بر طبق این تعریف ابتدا باید ارزش ها و آرمان های یک جامعه، شناسایی و بررسی شوند و با توجه به فاصله وضع جامعه با آن آرمان ها، مسایل و مشکلات جامعه را تعیین کرد.
وی افزود: به طور کلی آسیب های اجتماعی به گروهی از نابسامانی ها و ناهنجاری های رفتاری در یک جامعه اشاره دارد که به صورت فردی یا جمعی بروز می کند و از این منظر اهمیت دارند که نظم عمومی جامعه را بر هم زده و هنجارهای آن را مورد تعرض جدی قرار می دهند. 
آسیه ملک دار در ادامه خاطر نشان کرد: ازدواج و روابط بین فردی در ازدواج تاثیر بسیار زیادی بر سلامت روان افراد دارد که اگر به درستی هدایت نشود، می تواند مشکلات بسیاری برای فرد و جامعه به همراه داشته باشد.
ملک دار در توضیح هدف طرح یاد شده گفت: اثر بخشی واقعیت درمانی بر کاهش اضطراب، افسردگی و تعارض زوجین در حال متارکه هدف این طرح است که از نوع نیمه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل انجام شد و یافته های پژوهش، کاهش معناداری در میانگین نمره هر چهار متغیر استرس، اضطراب، افسردگی و تعارض در گروه آزمایش پس از مداخله نشان داد.
وی افزود: در این مطالعه، واقعیت درمانی به طور معنی داری موجب کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و تعارض زوجین گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل شد، بنابراین واقعیت درمانی می تواند به عنوان یک شیوه مداخله موثر در درمان استرس، افسردگی و تعارض زوجین مورد استفاده قرار گیرد.
گفتنی است؛ طرح کاهش طلاق مشترکا توسط آسیه ملک دار و سعید اردستانی و مقاله اثربخشی واقعیت درمانی برکاهش تعارض و هیجان های منفی زوج های در حال متارکه نیز مشترکا آسیه ملک دار و مرجان رحیمی جعفری به رشته تحریر درآمده اند.

کد خبر 20755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد