فریدن| طلاق و اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی در شهرستان

در هفته بهزیستی فرزانه یسلیانی در گفتگو با خبر نگار هفته نامه دالانکوه بیان کرد: طلاق و اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی در شهرستان فریدن میباشد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان فریدن؛ یسلیانی رئیس اداره بهزیستی در گفتگو با خبرنگار دلانکوه ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار داشت: امسال هفته بهزیستی با شعار شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت در خانواده میباشد.
وی با اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان حمایت از محرومین و معلولین جامعه گفت:  این سازمان مجموعه خدمات حمایتی، توانبخشی و پیشگیری و آموزشی فرهنگی خود را با کمکهای دولت و نیز کمک مادی معنوی فکری افراد نیکوکار انجام میدهد. بدیهی است وسعت نیازمندیهای قشر محروم و معلول بی بضاعت و بی سرپرست به حدی است که تنها با کمکهای دولتی امکان پذیر نمی باشد. لذا لازم میدانم از زحمات مدیر کل و معاونین محترم سازمان، نماینده محترم، فرماندار و امام جمعه و کلیه خیرین و نیکوکاران که عنایت ویژه به محرومین و معلولین داشتند، تشکر می نمائیم . 
یسلیانی به اقدامات واحد تواتبخشی اشاره کرد و گفت: این واحد مجموعه ای از اقدامات هدفمند در جهت قادر سازی شخص معلول به منظور دستیابی به سطح توانایی ذهنی، جسمی و روانی و حفظ این توانایی ها می باشد. همچنین در واحد امور اجتماعی با هدف حفظ کرامت انسانی حمایتهای خود را در قالب امور زنان و کودکان ( حمایت از زنان بی سرپرست – بد سرپرست ) امور جوانان و نوجوانان ( پر کردن اوقات فراغت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و تقویت در ارتباطات مسائل اجتماعی ) مهدهای کودک – امور شبه خانواده ( شبانه روزیها ) ( امور نگهداری و سرپرستی فرزندان فاقد سرپرست ) امور آسیب دیدگان اجتماعی – امور مجتمع های روستایی انجام میدهد.
یسلیانی ادامه داد: مجموعه فعالیتها برای جلوگیری از پیدایش و گسترش انواع معلولیتها و آسیبهای اجتماعی در واحد پیشگیری صورت می گیرد و شامل دفاتر پیشگیری از معلولیتها – پیشگیری از آسیبهای اجتماعی – اعتیاد – مشاوره  بوده که به ارائه خدمات میپردازد.
وی به واحد مشارکتهای مردمی هم اشاره کرد و گفت: گسترش فرهنگ نیکوکاری و خیرخواهانه، کمک به مسکن، اشتغال و ازدواج معلولین هدف حوزه مشارکتها میباشد.
رئیس اداره بهزیستی فریدن در پایان ضمن تبریک این هفته به پرسنل و فداکار بهزیستی، مددجویان و جامعه هدف این سازمان، اعلام داشت شایعترین معلولیت در شهرستان به ترتیب معلولیت ذهنی، جسمی، شنوایی، اعصاب و روان، بینایی و گفتاری بوده و مهمترین آسیب های اجتماعی شهرستان طلاق و اعتیاد است.
وی گفت: این سازمان یک ارگان دولتی بوده و با اعتیارات ناچیز دولتی قطعا جوابگوی مسایل و مشکلات عدیده ی مددجویان نخواهد بود و به گرمی دستان پرسخاوت و انسان دوستانه خیرین عزیزجهت تامین نیازهای محرومین، معلولین ، زنان سرپرست خانوار و کودکان یتیم را میفشاریم.
یسلیانی در پایان گفت: طبق مواد 139 و 172 قانون مالیات های مستقیم اشخاص حقیقی و حقوقی که کمکهای نقدی یا غیر نقدی به سازمان بهزیستی داشته باشند، طبق دستور العمل مربوطه می توانند از معافیت مالیاتی بهره مند گردند. خیرین گرانقدر می توانند کمک های خود را از راه های زیر به بهزیستی فریدن ارائه نمایند.

شماره شبا مشارکتهای مردمی شهرستان فریدن:
930100004161034541661126
شناسه واریز: 
312034561131561700700700700700


لازم به ذکر است این خبر در تاریخ 28 تیر به روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان برای درج در سایت ارسال شده بود که به علت حجم کار فراموش شده بود. به همین خاطر ضمن عذرخواهی از رییس و رابط روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان فریدن و مخاطبین عزیز، خبر الان درج شد. 
 

کد خبر 20739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد