دیدار مدیرکل با نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی

خانی نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت : اداره کل بهزیستی استان سمنان در راستای حمایت از محرومین،معلولین و نیازمندان که مود تاکید فرهنگ ایرانی و اسلامی می باشد، اقدامات و فعالیت های شایسته و خوبی انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان با علی اصغر خانی نماینده مردم شریف شهرستانهای شاهرود و میامی دیدار داشت.

در این دیدار مدیرکل را حسین نوحی معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان سمنان و مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود همراهی می کردند.

ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی بیان داشت: توفیق خدمت در سازمانی را داریم که مولود انقلاب بوده و در سال ۱۳۵۹ با تلاش شهید بزرگوار انقلاب محمدعلی فیاض بخش تاسیس شده است.

ایزدپور در ادامه بیان داشت: اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن ۵ معاونت به تفکیک پشتیبانی، اجتماعی ، توانبخشی ، پیشگیری و مشارکتهای مردمی و با همراهی ۳۰۰ پرسنل در ۸ شهرستان استان بیش از ۱۷۰ فعالیت تخصصی را به آحاد جامعه و افراد تحت پوشش خود ارائه می دهد.

ایزدپور ادامه داد: در راستای پیشگیری از معلولیتها در سال گذشته طرح آمبلیوپی را برای ۲۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در سطح استان اجرایی نمودیم و در قالب طرح غربالگری شنوایی نوزادان نیز ۷ هزار کودک مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود:۱۴ مرکز اقامتی و ۱۱ مرکز سرپائی درمان اعتیاد تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان می باشد که در سال گذشته ۵۰۰۰ نفر از این مراکز خدمت گرفته اند و در راستای رسالت توانمندسازی برای ۸۰ نفر از بهبودیافتگان اشتغال پایدار ایجاد شده است .

وی بیان داشت: در راستای ارائه خدمات مشاوره ای ۳۰ مرکز مشاوره در سطح استان آمادگی لازم را داشته و از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ پاسخگوی نیازهای مشاوه ای هم استانی های عزیز می باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به فعالیت های سازمان در حوزه امور اجتماعی گفت: ۱۳۶ مهدکودک در سطح استان به ۷ هزار کودک خدمات نگهداری و آموزشی ارائه داده و در ۱۱ خانه کودک و نوجوان سطح استان بیش از  ۲۰۰ نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی زندگی می کنند که ۴ مرکز آن در شهرستان شاهرود واقع شده است.

ایشان در ادامه به تشریح فعالیتهای حوزه توانبخشی پرداخته و افزودند : در این بخش خدمات تخصصی توانبخشی آموزشی،مراقبتی و نگهداری به معلولین و سالمندان ارائه می شود که در ایام شیوع بیماری کرونا حدود ۳۰ مرکز تحت نظارت در تلاش هستند که مددجویان در این مراکز مصون از این بیماری باشند.

علی اصغر خانی نماینده مردم شریف شهرستانهای شاهرود و میامی از تلاشهای مجموعه بهزیستی استان سمنان در خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه تقدیر و تشکر نموده و افزود:اداره کل بهزیستی استان سمنان در راستای حمایت از محرومین، معلولین و نیازمندان که مورد تاکید فرهنگ ایرانی و اسلامی می باشد اقدامات و فعالیت های شایسته و خوبی انجام داده است.

ایشان با اشاره به تعدد وظایف سازمان بهزیستی بیان داشت: امیدوارم با همدلی و پیگیری مجدانه نمایندگان در مجلس یازدهم،بتوانیم موانع و مشکلات مددجویان و جامعه هدف بهزیستی را  مرتفع سازیم.

در پایان این دیدار مشکلات ، چالش ها و پیشنهادات اداره کل بهزیستی استان در حوزه استان و شهرستان بصورت مکتوب تحویل نماینده محترم شهرستان شاهرود گردید .

کد خبر 20734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد