احداث ۲ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت مسکن تاکنون ۲ هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر و سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی تحویل شده است.

زهرا امینی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: از ابتدای نهضت مسکن(اواخر سال ۹۲ تاکنون) ۲ هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر و سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی تحویل شده است که ۵۶۰ واحد مسکونی در دو سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: مسکن تحویل داده شده در دو قالب پروژه‌های راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به صورت خود مالکی به افراد واگذار می‌شود. هم اکنون ۱۶۵ خانواده دو معلول و بالاتر تحت پوشش این نهاد، فاقد مسکن هستند که نداشتن سهم آورده و تغییر وضعیت اقتصادی خیرین به دلیل شرایط فعلی در کنار گرانی و تورم در بخش مصالح ساختمانی از دلایل این موضوع است.

امینی گفت: برای حل این مشکل تدابیری در نظر گرفته شده که با کمک خیرین واحدهایی برای خانواده‌های مورد نظر تکمیل و در هفته بهزیستی ۲۵ واحد به خانواده‌های دو عضو معلول و بالاتر که اکثرا در روستاها سکونت دارند تحویل شد.

وی در خصوص حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو در بحث مسکن بیان کرد: در این رابطه وظیفه سازمانی تعریف نشده است، اما برای خانواده‌هایی که فرزندان چهار و پنج قلو دارند با کمک خیرین مسکن تهیه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در خصوص حمایت از مستأجران تحت حمایت این سازمان اظهار کرد: در حال حاضر طرحی با کمک بنیاد مستضعفان برای کمک به تأمین ودیعه مسکن و کمک اجاره در کشور پیگیری شده است که سهم استان مرکزی حمایت از ۱۶۳ خانواده است که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهند شد.

کد خبر 20720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد