گلپایگان| عدم آگاهی لازم زوجین از نحوه ارتباط مؤثر و اعتیاد؛ دلایل اصلی طلاق

 اولین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان گلپایگان در سال جاری با حضور اعضاء کارگروه و کارشناسان حوزه پیشگیری و اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان در محل فرمانداری این شهرستان جهت بررسی وضعیت طلاق تشکیل شد. 

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان و دبیر کارگروه، ضمن بیان آمار طلاق سه ماهه اول سال 99 و بررسی آن نسبت به سال 98 و همچنین مراجعه کنندگان متقاضیان طلاق توافقی به اورژانس اجتماعی، در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های بهزیستی در راستای تحکیم بنیاد خانواده و کاهش طلاق گفت: با بررسی به عمل آمده از مراجعه کنندگان به اورژانس اجتماعی جهت طلاق توافقی، مهمترین علل اصلی طلاق عدم آگاهی لازم زوجین از نحوه ارتباط مؤثر و ارتباطات زناشوئی و نحوه حل تعارضات و همچنین بحث مواد مخدر و اعتیاد بوده که در جهت تحکیم بنیاد خانواده و کاهش اعتیاد آموزش‌های لازم پیش بینی و در حال اجرا می باشد. 
سیده فاطمه قائمی افزود: همراهی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند کمک کننده به اداره بهزیستی در جهت گسترش این آموزش‌ها در سطح جامعه و کاهش هزینه‌های دوره‌های آموزشی باشد.
دبیر کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان گلپایگان یکی از ایرادات سیر مراحل پرونده های طلاق توافقی را ارجاع پرونده‌ها به اورژانس اجتماعی در پایان کار دانست و تصریح کرد: این امر مشاوره جهت توافق به سازش را سخت کرده است. 
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری گلپایگان و رئیس کارگروه با بیان اینکه افزایش طلاق باعث افزایش آسیب‌ها و معضلات دیگر اجتماعی و فرهنگی در شهرستان می‌شود، از دستگاه‌های مسئول و مرتبط با موضوعات اجتماعی و فرهنگی خواست؛ با اهمیت قراردادن مقوله طلاق در شهرستان و با هم افزایی بین دستگاه‌ها و برگزاری آموزش‌های لازم و فرهنگ سازی در جامعه جهت کاهش آمار طلاق در شهرستان تلاش نمایند.
افتخاری یکی از ارکان مهم جهت فرهنگ سازی و حفظ ارزش‌های اخلاقی و کاهش آسیب‌ها از جمله طلاق را؛ خانواده دانست و حفظ ارکان خانواده را یکی از ضروریات امروز جامعه عنوان کرد.   
به گزارش روابط عمومی، در این کارگروه ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته توسط دیگر دستگاه‌ها و مراکز مشاوره، تصمیمات لازم برای کاهش طلاق اتخاذ و وظایف دستگاه‌ها مشخص شد.

کد خبر 20707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد