اسلامشهر|بهره برداری از فعالیت های بهزیستی اسلامشهر

در مراسمی دارالقرآن کریم، مرکز فیزیوتراپی و کاردرمانی، مهد کودک بهشت رنگی و پروژه مناسب سازی معابر ورودی اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این مراسم ویژه با حضور سید احمد خادم معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر، داود بیات سرمدی معاون فرمانداری اسلامشهر، محمود ابراهیمی سرپرست روابط عمومی بهزیستی استان تهران، حمیدرضا جعفریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر، تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه در تالار اجتماعات بهزیستی این شهرستان برگزار شد. 

* ارائه خدمات توانپزشکی به معلولان 

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با تبریک هفته بهزیستی، حلول ماه ذی الحجه و تبریک ازدواج مبارک حضرت امیر المومنین علی(ع) و فاطمه زهرا(س) ضمن تشریح سوره والعصر بیان داشت: خداوند متعال در این سوره مبارک، شرط خسران ندیدن را روی آوردن به عمل صالح بیان فرموده اند که از مصادیق عینی عمل صالح در جوامع امروزی، خدمات رسانی در دوایری چون سازمان بهزیستی و انجام کار و تلاش برای نیازمندان است. 

سید احمد خادم با تشریح برخی اقدامات بهزیستی که براساس اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی به منظور واگذاری تصدی های دولتی صورت گرفته خاطر نشان کرد: در مراکز و موسسات سازمان بهزیستی کسانی که وارد این عرصه شده اند، سود مادی نمی برند ولی سرمایه معنوی بسیار فراوان نهفته در این مراکز را به خود اختصاص می دهند. 

معاون مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه شالوده تشکیلات بهزیستی برپایه جامعه هدف و ولی نعمتان بنا گردیده است، گفت: رویکرد ما تکیه بر خردورزی و استفاده بهینه از ظرفیت های بالای این خانواده است و انتخاب آقای جعفریان بر مدیریت بهزیستی شهرستان اسلامشهر یکی از این مصداق ها است. 

وی افزود: شورای اندیشه ورزی فرزندان و معلولین را در اسلامشهر راه اندازی می کنیم تا نیاز واقعی جامعه هدف را اولا با همفکری خود آن ها و ثانیا با توان افزایی ولی نعمتان و مدیران تامین نمائیم. 

خادم با بیان اینکه بهزیستی استان تهران در پی ارائه خدمات بهینه توانپزشکی در کمترین زمان ممکن به توانخواهان خود می باشد، تصریح کرد: استفاده از پتانسیل های خاموش مثل همین فضایی که در اسلامشهر قرار داشته باعث می شود بتوانیمخدمات خود را با هزینه، زمان و انرژی کمتر در دسترس جامعه هدف قرار دهیم. 

وی با تشکر از مجموعه ادارات شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: از فرماندار محترم، امام جمعه محترم، شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر که در برنامه های بهزیستی و خدمات رسانی های آن نقشی پررنگ دارند تشکر کرده و در همین جا اعلام می کنم در آینده ای نزدیک و پس از برچیده شدن ویروس کرونا برنامه قرآنی مفصلی را به برکت وجود دارالقرآن کریم بهزیستی در اسلامشهر اجرا می نمائیم.

*اثربخشی خدمات اجتماعی بهزیستی 

فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز با تبریک حلول ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج مقدس حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تصریح کرد: ثمره این پیوند آسمانی، مذهب تشیّع و پیدایش اسلام ناب محمدی در سطح دنیا است. 

مسعود مرسلپور بهزیستی را سازمانی عظیم و مقدس دانست و گفت: کارکنان بهزیستی با عشق، خدمت می کنند و اگر عشق خدمت در آن ها نبود انگیزه دیگری آن ها را مشغول به خدمت نمی نمود. 

وی با بیان اینکه شاغلین حوزه های مختلف بهزیستی اسلامشهر به طور مرتب و مکرر در حال فعالیت اثربخش هستند خاطر نشان کرد: اگر خدمات اجتماعی در حوزه هایمتنوع بهزیستی اثر بخش نباشند دوام و بقا ندارند که در غیر این صورت جامعه با مشکلات عدیده فراوانی روبرو می شود. 

مرسلپور با غنیمت دانستن حضور سه هزار و 500 دانشجو در میان توانخواهان بهزیستی استان تهران بیان کرد: حضور این افراد بسیار ارزشمند است و قطعا نتیجه اثربخشی خدمات اجتماعی اداراتی چون بهزیستی در شهرستان های مختلف است.

این مسئول افزود: آینده نگری و نیل به فردا زمانی که در سایه توجه به متولیان باشد علاوه بر آنکه نظم و انضباط را به بار می آورد، امید به آینده را تقویت کرده و بیشتر می شود. 

مرسلپور با تاکید بر اینکه اسلامشهر به عنوان پرشورترین شهر قرآنی کشور و شهر حافظان قرآن شناخته می شود از نگاه تعاملی بهزیستی اسلامشهر تشکر کرد و گفت: راه اندازی دارالقرآن کریم، فعالیتی بسیار اثر بخش است که بی شک ثمرات و نتایج آن در میان جامعه هدف این سازمان خود را نشان خواهد داد.

وی با تقدیر از حمیدرضا جعفریان در کسوت مسئولیت بهزیستی شهرستان اسلامشهر گفت: این انتخاب ثمره اعتماد به خانواده بهزیستی و باعث تغییر نگاه به جامعه هدف آن شده است و می طلبد نخبگان بیشتری از این جامعه شناسایی شده و به مردم معرفی شود. 

فرماندار شهرستان اسلامشهر در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه انسجام همکاران، کیفیت در تنوع خدمت، دقت در خدمت و نگاه عاطفی بیشتر به خدمت که از آن ها به عنوان مولفه های اثر گذاری یاد می شود و در دوران مدیریت آقای جعفریان رخ داده اند، می توانند الگوهایی مناسب برای دیگر مناطق به شمار آیند. 

*شناسایی و حمایت توانخواهان نخبه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی و تبریک حلول ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: باید از پتانسیل و ظرفیت جامعه هدف بهزیستی به ویژه معلولین استفاده بهینه ای شود و شناسایی این افراد نقطه ابتدایی این فعالیت است. 

حمیدرضا جعفریان افزود: در این مسیر یکی از توانخواهان شهرستان که از افراد پارالمپیکی بوده و توانخواه دیگری که در بازی های رایانه ای دنیا حائز مقام است علاوه بر شناسایی توسط بهزیستی اسلامشهر، مورد تفقد قرار گرفتند تا به عنوان الگوهاییبرای جامعه هدف معرفی شوند. 

وی با تشکر از همکاران خود در بهزیستی شهرستان اسلامشهر تعداد توانخواهان تحت حمایت را شش هزار و 751 نفر اعلام کرد و گفت: در اسلامشهر هشتصد و 65 خانوار دارای چند معلول نیز تحت حمایت بهزیستی قرار دارند. 

جعفریان تعداد پرونده های اجتماعی بهزیستی اسلامشهر در بعد حمایت از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست را یک هزار و 342 نفر اعلام کرد و خاطر نشان کرد: هشتاد مرکز و موسسه خدمات متنوع بهزیستی را به جامعه هدف در سطح شهرستان ارائه می کنند و تحت حمایت و نظارت ما قرار دارند. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر با اشاره به وجود آمار بالای معلولین و جانبازان اظهار داشت: فقدان مجموعه ورزشی خاص برای معلولان و جانبازان سه شهر اسلامشهر، چهاردانگه و احمد آباد مستوفی کاملا محسوس است و باید با نگاهی ویژه و تعاملی  این نقیصه را برطرف نمائیم.

وی افزود: از شهرداری های سه گانه شهرستان تقاضا دارم همانند برخی از شهرداری های دیگر استان هر کدام یک دستگاه خودرو ون را مناسب سازی کرده و برای عبور و مرور راحت تر معلولان در اختیار بهزیستی شهرستان قرار دهد.

گفتنی است 

*در ساختمان دارالقرآن الکریم بهزیستی اسلامشهر با حدود 70 متر زیربنا، بیش از 20 نفر می توانند همزمان تحت آموزش های قرآنی قرار گیرند و مربیان این مرکز نیزاز حافظان و قاریان برتر اسلامشهر هستند که روشندل بوده و از خانواده توانخواهانبهزیستی این شهرستان به شمار می آیند. 

*مرکز فیزیوتراپی و کاردرمانی می تواند روزانه به 25 تا 30 نفر ارائه خدمات نماید و نکته جالب در این خصوص وجود تمامی دستگاه های مورد استفاده در ساختمان بهزیستی اسلامشهر بوده که بیش از این در انبار نگهداری می شده و با هزینه ای اندک، بازشسازی شده و دوباره در مدار خدمات رسانی به معلولان قرار گرفته است. 

*مهدکودک بهشت رنگی در محله زرافشان با ظرفیت 40 کودک در دو طبقه و با رعایت استانداردهای لازم و پروتکل های بهداشتی مناسب، دارای فضاهای خاص آموزشی و سرگرمی کودکان است

کد خبر 20691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد