قرچک پایلوت اجرای سند جامع کاهش آسیب های اجتماعی کودکان کار شد

تهران- ایرنا- رئیس بهزیستی قرچک گفت: این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای سند جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار در استان تهران از سوی سازمان بهزیستی تعیین شد.

اردشیر بهرامی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سند پیشگیری، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی استان تهران پس از ۱۷۰جلسه کارشناسی و با مشارکت ۴۰ دستگاه نهایی شد و بر اساس آن، آسیب‌های اجتماعی استان تهران در پایان برنامه ششم توسعه، ۲۵درصد کاهش پیدا می‌کند.
وی افزود: در این سند مسائل مربوط به آموزش، هویت، تحصیل، بهداشت، حرفه آموزی و کارآفرینی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و برای هر یک‌ راه حل قابل اجرا ارائه شده است.
وی گفت: این سند راهبردی به اعتیاد، طلاق، کودکان کارو زنان سرپرست خانوار به عنوان چهار آسیب اجتماعی برجسته استان تهران نگاه ویژه داشته و وظیفه هر دستگاه را در قبال کنترل و کاهش این آسیب‌ها مشخص کرده است.
بهرامی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، شهرستان قرچک به عنوان پایلوت اجرای سند جامع کاهش آسیب های اجتماعی کودکان کار و خیابانی توسط بهزیستی تعیین شده که با همکاری مجتمع خدمات بهزیستی طلوع سبز و مشارکت خیران عملیاتی می‌شود.
وی تصریح کرد: سیاست بهزیستی در اجرای این طرح، توانمندسازی کودکان کار با رویکرد خانواده محور و اجتماع محور است که بر برنامه ریزی صورت گرفته، ۱۱۰ برنامه علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری برای این کودکان‌ کارشهرستان قرچک اجرا می‌شود.
رئیس بهزیستی قرچک گفت: تا کنون ۱۵۲ کودک کار در شهرستان قرچک شناسایی شده‌اند که اغلب این کودکان که نیمی از آنان را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند، در کوره‌های آجرپزی مشغول به کار می‌باشند.
وی افزود: در اجرای این طرح، با استفاده از توان علمی کارشناسان، ساعات حضور کودکان در خیابان کاهش پیدا کرده و به همین نسبت، از میزان آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.
بهرامی با بیان این‌که سرانه مددکاری به ازای هر ۲۵۰ پرونده یک نفر مددکار است، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل کمبود  نیروی متخصص در شهرستان قرچک، به ازای هر هزار و ۲۰۰ پرونده، یک مددکار وجود دارد که این امر، فشار کاری را بر مددکاران افزوده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک تعداد پرونده های حوزه توانبخشی را ۳ هزار و ۵۱ پرونده اعلام کرد و گفت: ۶۶۶ نفر از توانخواهان در پشت نوبت قرار دارند.  
وی گفت: سال گذشته هزار و ۳۰۰ معتاد به مراکز ترک اعتیاد قرچک مراجعه کرده و مراحل درمان برای بازگشت به جامعه را طی کردند.
وی تعداد مستمری بگیران حوزه اجتماعی را ۳۶۵ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۱۳ نفر پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی قرچک در حوزه امور حمایتی و اجتماعی هستند.  
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است

کد خبر 20669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد