فعالیت مهدهای کودک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد

معاون سازمان بهزیستی گفت: برنامه‌ای برای تعطیلی مهدها نداریم و مهدهای کودک با رعایت پروتکل های بهداشتی باز هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعطیلی مهدهای کودک همزمان با شیوع کرونا در بین کودکان، اظهار کرد: با شیوع کرونا به تمامی مهدهای سراسر کشور تاکید کردیم که پروتکل های بهداشتی تعریف شده از سوی وزارت بهداشت را جدی تر اجرا کنند، فعلا برنامه‌ای برای تعطیلی مهدها نداریم و مهدهای کودک با رعایت پروتکل های بهداشتی قبلی باز خواهند بود.

معاون امور اجتماعی با اشاره به اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعطیل شدن و یا نشدن مهدهای کودک را برعهده استانداری‌های هر استان گذاشته است، گفت: هیچ یک از مهدهای کودک بعد از بازگشایی که در خرداد ماه داشتیم، تعطیل نشدند. فقط حدود ۲ هفته پیش در آذربایجان غربی، استانداری دستور تعطیلی مهدها را به دلیل شیوع بالای کرونا در این استان داد.

وی با بیان اینکه دلیل بازگشایی مهدهای کودک در خرداد ماه، مادران شاغل بوده است چرا که امکان دورکاری برای برخی از آن‌ها وجود نداشت، تصریح کرد: پس از بازگشایی مهدها، استقبال زیادی از سوی خانواده‌ها نشد هر چند که در فصل تابستان‌ مهدهای کودک نسبت به فصل‌های دیگر سال خلوت‌تر هستند، اما شیوع کرونا بر خلوتی مهدها نیز تاثیرگذار بود.

فرید درباره ابتلای کودکان به کرونا در مهدهای کودک، گفت: خوشبختانه در هیچ یک از مهدهای سراسر کشور گزارشی مبنی بر ابتلای کودکان به کرونا داده نشده است چرا که کودکان فقط ساعات کمی را در مهدها حضور دارند و پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی اجرا می‌شود.

کد خبر 20636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =