بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری از کرونا تمامی مراکز روزانه و مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی مازندران تعطیل است

جلسه استانی کمیته پیشگیری از کرونا با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران ، معاونین و اعضای کمیته به صورت وب کنفرانس با مدیران ادارات بهزیستی شهرستانها با محوریت ارائه وضعیت استان در بحران کرونا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر گوهردهی ضمن تقدیر از اقدامات همکاران در هفته بهزیستی گفت:  با توجه به تشدید بحران همه گیری کرونا در کشور، ضروریست تا تمامی اقدامات پیشگیرانه، نظارت ها و کنترل ها با شدت و جدیت بیشتر در دستور کار قرار گیرد.
وی  با اشاره به عدم وجود درمان قطعی  و واکسن پیشگیری ، رعایت الزامات بهداشت فردی و اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات را تنها راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از آلودگی مراکز اولویت اصلی ما حفظ سلامتی پرسنل ادارات و نیروی انسانی مراکز شبانه روزی  است که به واسطه ورود و خروج به مراکز در صورت ابتلا، احتمال انتقال آلودگی توسط آنها بیش از سایرین است.
مدیر کل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه تمامی پروتکل ها و دستورالعمل های پیش از این، به قوت خود باقیست و هیچکدام از مسیر اجرا خارج نشده است، تصریح کرد: طبق مصوبات ستاد استانی پیشگیری از کرونا تمامی مراکز روزانه  و همچنین مراکز آموزشی تعطیل است بنابر این تا خروج استان از وضعیت هشدار و بازگشت به روال عادی، فعالیت کلیه مراکز روزانه تحت نظارت بهزیستی و مهدهای کودک تعطیل است.
دکتر گوهردهی خواستار تشدید نظارت ها بر روند اقدامات مراکز شبانه روزی توسط بازرسین و نیروهای حراست شد و خاطرنشان کرد: اولویت نظارت بر پایش تصویری بصورت 24 ساعته و همچنین خودارزیابی مراکز است و در صورت ضرورت و نیاز به حضور فیزیکی، کارشناسان حوزه های تخصصی برای نظارت در مراکز حاضر خواهند شد.
وی با تاکید بر ممنوعیت پذیرش جدید، بازدید  و برگزاری مراسمات تجمعی در مراکز شبانه روزی اذعان کرد: برگزاری هرگونه مراسم، بازدید و ورود افراد متفرقه با هر دلیلی تخلف محسوب میشود.
مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به فشار کاری پرسنل مراکز شبانه روزی و امکان جایگزینی با نیروهای جدید گفت: ارتباط خود را با فرمانداریها، ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا، مراکزبهداشت و نیروهای بسیج و سپاه حفظ کنید تا علاوه بر برخورداری از اطلاعات به روز و عکس العمل به موقع، نیروهای جایگزین ، امکانات و تجهیزات موجود را شناسایی کنید.
وی با تاکید بر هماهنگی و همکاری با مراکز بهداشت برای انتقال بیماران احتمالی به مراکز درمانی افزود: ساختمانها و اماکن مجهزی را برای اسکان و قرنطینه افراد مبتلا در نظر بگیرید 
مدیر کل بهزیستی مازندران بر بیماریابی و پایش سلامتی مقیمان مراکز بصورت مکرر در شبانه روز تاکید کرد و افزود: مراکزی که ظرفیت اسمی بیشتری دارند احتمال آسیب پذیری بالاتری دارند و از این رو علاوه بر استفاده از نصف ظرفیت، ضروریست تا نظارتها بر این مراکز نیز تشدید شود.

کد خبر 20613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد