انعقادتفاهم نامه در راستای حمایت از اشتغال و توانمندسازی معلولان خراسان جنوبی

در راستای حمایت از اشتغال معلولان و توانخواهان روستایی در قالب کسب و کارهای خرد و صندوق های روستایی تفاهم نامه ی دوجانبه ای بین صندوق کارآرینی و امید استان و بهزیستی خراسان جنوبی بسته شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی روز گذشته تفاهم نامه ای بین اداره کل بهزیستی و صندوق کارآفرینی و امید  استان در قالب ظرفیت سازی در راستای اجرای طرح خدمات مالی خرد و تشکیل تعداد 15  صندوق خرد محلی برای افراد کم درآمد دارای معلولیت و خانواده های آنان منعقد شد.

محمد زنگنه مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ضمن اشاره به اینکه می توان از صندوق کارآفرینی امید بعنوان تنها حامی کسب و کارهای خرد و کوچک در کشور نام برد اظهار داشت : با توجه به عملکرد خوب صندوق کارآفرینی امید در حوزه اشتغال و اجرای قانون اشتغال روستایی سهم اعتباری صندوق از منابع صندوق توسعه ملی در مرحله پنجم از 20 درصد به 40 درصد در بین بانک های عامل افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین بیان کرد صندوق استان در حمایت از صندوق های خرد محلی بانوان در سطح کشور پیشتاز بوده و از این حیث در رتبه های اول و دوم کشور قرار داریم و در این زمینه تفاهم نامه هایی با سایر نهاد ها نیز منعقد کرده ایم.

زنگنه انتخاب مناسب مدیر و ارکان و تسهیلگر صندوق های خرد محلی را از جمله موارد مهم دانست و افزود: انتخاب مناسب این ارکان می تواند به پیشرفت و موفقیت بهتر این صندوق ها در ایجاد اشتغال منجر شود و باید این اشخاص از میان افراد علاقه مند و توانمند انتخاب گردند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان رکن دوم و اساسی در این صندوق ها را آموزش عنوان کرد و افزود صندوق آمادگی دارد در این زمینه همکاری لازم را با طرف تفاهم نامه انجام دهد و در این راستا می توان از تجربه سایر صندوق های خرد محلی که در سال های اخیر تشکیل شده و موفق عمل کرده اند استفاده نمود.

دکتر عرب نژاد مدیرکل بهزیستی استان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات صندوق کارآفرینی امید در حمایت از کسب و کارهای خرد از انعقاد تفاهم نامه با صندوق ابراز خرسندی کرد و بیان داشت معلولین علاوه بر مشکلات مالی با مسائل جسمی و روحی نیز روبرو هستند و از این حیث نیازمند توجه و حمایت بیشتر هستند و امیدواریم با اجرایی شدن این تفاهم نامه در سال جاری این عزیزان را بیشتر مورد حمایت قرار دهیم.

کد خبر 20595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد