راه اندازی شورای مشورتی معلولین استان تهران

بر اساس دخیل نمودن جامعه هدف در تصمیم سازی های مربوط به معلولین، شورای اندیشه ورزی و مشورتی این قشر در بهزیستی استان تهران تشکیل می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اعلام مطلب فوق و تاکید بر توجه بیش از پیش به رفع نیازهای جامعه هدف سازمان بهزیستی اظهار داشت: بسیاری از توانخواهان سازمان بهزیستی دارای اندیشه های والا و نوعی فرهیختگی خاص هستند و ما باید شرایط سازمان را به گونه ای پیش بریم تا از فکر و ایده آن ها ابتدائا برای قوام توانخواهان و سپس تقویت ساختار بهزیستی استفاده شود. 
سید احمد خادم که در جمع کارشناسان مسئول حوزه توانبخشی شهرستان های جنوب استان تهران سخن می گفت، تصریح کرد: هویت کارکنان بهزیستی بر مبنای عمل صالح بنا شده و بهزیستی نیز با چنین نگاهی فعال است و بر ما است که حقوق جامعه هدف را به درستی ادا کنیم تا در پیشگاه خداوند متعال شرمنده نبوده و سربلند باشیم. 
وی خاطر نشان کرد: خانواده بهزیستی مرکب از کارکنان، جامعه هدف و کاربران است که با همپوشانی یکدیگر، خانواده ای بزرگ شکل داده اند و باید بر اساس خردمحوری جمع گرایانه و اندیشه ورزی سودمندانه امور را به سمت تعالی حرکت دهند. 
خادم با بیان اینکه جامعه هدف سازمان بهزیستی دارای نیازهای خاصی هستند، گفت: اتخاذ تدابیر و اقدامات عملی و به کار بستن تمهیدات مناسب برای رفع نیاز معلولین و دیگر جامعه هدف بسیار مهم است و پاسخ مناسب و به وقت دادن به نیازها بر اهمیت موضوع می افزاید، ضمن آنکه باید شرایط را به گونه ای تدبیر کنیم که نیاز تغییر یافته افراد که با تغییر زمان، دچار تغییر و تحول شده، بهزیستی بر اساس دانش روز و تکنولوژی نوین پیش رفته و نیاز توانخواهان را با حفظ عزت و حرمت مرتفع نماید.
وی ضمن تشریح اقدامات بهزیستی در کاهش مخاطرات توانخواهان آسیب دیده از ویروس کرونا، اظهار داشت: کرونا باعث شد بدیهیات اولیه زندگی همچون رعایت بهداشت فردی و حقوق شهروندی دیگران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد؛ توجه ای که در دین اسلام تاکید بسیاری به آن شده است و خوشبختانه بیماری ناشی از این ویروس تا حد بسیار بالایی در میان مراکز تحت نظارت بهزیستی و توانخواهان کنترل و مهار شده است. 
اقلیم، اقتصاد و فرهنگ اجتماع مواردی اند که خادم آن ها را در اجرای سیاست کوچک سازی مهم دانست و در تشریح آن ها گفت: این سه عامل در تغییر نگاه مدیریتی و اجرای سیاست کوچک سازی اثری ژرف دارند که می توان با تکیه بر آن ها و با اندیشه ورزی کارکنان و کاربران سازمان و استفاده از روحیه خردگرایانه شرایط بهینه تری را در کوچک سازی رقم زد.
این مسئول کوچک سازی را سبب ارائه خدمات بهینه تری به جامعه هدف دانست و افزود: در گذشته به مجموعه های بزرگ خدمات بسیاری توسط بهزیستی ارائه می شد اما با توجه به علم بهبود رفتار و سلامت اجتماعی، کوچک سازی تبلور یافت تا اجتماعات کوچکتر به شکلی بهتر اداره شوند تا جامعه هدف، خدماتی با کیفیت تر دریافت کرده و مواردی چون دسترسی به آموزش و بهبود زندگی فراهم تر شود. 
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با تشکر از حمایت شهرستان ورامین از توانخواهانی که اقدام به تولید مواد ضدعفونی در ایام بیمای کرونا نمودند، اظهار داشت: یکی از سیاست های مبنایی توانبخشی استان ایجاد و حمایت از کارگاه های توانخواهان و راه اندازی اشتغال پایدار است که در این مورد جای بسی خوشحالی است، اتفاقی مبارک در ورامین رخ داده و این موضوع مصداق عینی و بارز توانمندسازی توانخواهان و جامعه هدف است و باید این دیدگاه تقویت شده و تسری یابد. 
وی افزود: به کارگیری اندیشه های نوین برای ارائه بهینه خدمات به جامعه هدف از طریق واگذاری و تفویض اختیارات به شهرستان ها و اعتماد کامل به نمایندگان سازمان در این مناطق مبحثی است که در حوزه توانبخشی مورد توجه قرار دارد و می توان با تجمیع افکار در این خصوص به بازدهی بیشتر آن کمک نمود. 
خادم به تکریم کاربران، حفظ اعتماد و برقراری احترام به آن ها اشاره ای کرد و گفت: کاربرانی که شامل مردم، خیران و سازمان های غیردولتی هستند باید در جایگاه ویژه خود تکریم شده و از ظرفیت های بالای آن ها بهره های لازم به عمل آید که در نهایت باعث پویایی و بالندگی بهزیستی، کاهش دغدغه های سازمان و ارائه خدمات و امکانات مطلوب تری به ولی نعمتان می شود. 
این مسئول در ادامه بیان داشت: باید از ظرفیت ارگان های دیگر از جمله سپاه و بسیج استفاده نمود و گروه های جهادی را برای خدمات بیشتر به توانخواهان سامان دهی کرد؛ ضمن آنکه باید تفکر جهادی را بیش از پیش در مجموعه سازمان حاکم کنیم تا بدین وسیله از همه منابع و ظرفیت ها برای توانمندسازی جامعه هدف بهره ببریم و در نهایت شاهد اعتلای سازمان باشیم. 
خادم در پایان اذعان داشت: ما می توانیم ریل گذاران خوبی برای هدایت سازمان در مسیر شایسته خدمت رسانی باشیم و در این راه باید مسئولیت اجتماعی کاربران را تحریک نمائیم تا توان آن ها مضاعف گونه به کمک سازمان بهزیستی آید و در این مسیر، ساماندهی مستمر پایش ها در حوزه توانبخشی کمک ویژه ای به موضوع می کند و باید در کمترین زمان ممکن صورت گرفته تا بتوانیم در کوتاهترین فرصت، نیازهای معقول جامعه هدف را پاسخ دهیم. 
گفتنی است در این نشست محمود ابراهیمی سرپرست روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اعظم هراتی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین و کارشناسان مسئول چهار شهرستان جنوبی استان تهران شامل پاکدشت، قرچک، ورامین و پیشوا حضور داشته که هر یک ضمن ارائه گزارشی آماری از اقدامات حوزه توانبخشی شهرستان متبوع خود، فکر و ایده خود را نیز در خصوص مباحث توانبخشی استان درمیان گذاردند.

کد خبر 20589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد