لزوم توسعه فرهنگ خوداتکایی و توانمندسازی مددجویان‌

فرماندار شهرستان قشم بر ترویج و توسعه رفتارصحیح در حوزه پذیرش افراد توانخواه و مواجهه با این قشر اجتماع به عنوان یکی از مسئولیت های مهم و اثر گذار بهزیستی، تاکید کرد.

به  گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ علیرضا نصری فرماندار شهرستان در بازدید از اداره بهزیستی شهرستان ضمن تبریک هفته بهزیستی ، توانمند سازی  جامعه هدف برای خوداتکایی معیشتی را یکی دیگر از وظایف بسیار مهم بهزیستی قلمداد و اضافه کرد: خوداتکایی، عزت نفس انسانی را در خانواده های توانخواه، تقویت می کند.

نصری در بخش دیگری از سخنان خود از پیشگیری به عنوان راه مناسب کنترل تولد فرزندان دچار معلولیت  اشاره و بر توسعه و ترویج برنامه های آموزشی مرتبط در بین خانواده ها تاکید کرد.

 او با یادآوری امکان استفاده از ظرفیت های اجتماعی نیک اندیش و خیر شهرستان، افزود: ایجاد فرهنگ پذیرش توانمندی ذاتی افراد توانخواه ، مهارت آموزی و فراهم ساختن زمینه استفاده از مهارت شغلی و آموزش و بهره مندی از خدمات پیشگیرانه سه ضلع بسیار مهم کار بهزیستی است که با مدیریت صحیح منابع و بسیج بخش های مختلف جامعه ممکن می شود.

در ادامه اجرای برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی ، نشستی با حضورفرمانده سپاه ناحیه قشم با کارکنان اداره بهزیستی برگزار شد . در این دیدار سرهنگ پاسدار محمد سالاری ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بهزیستی ، از اقدامات بهزیستی شهرستان قشم در راستای رفع محرومیت و کمک به افراد نیازمند تقدیر و تشکر کرد و از آمادگی سپاه برای خدمت به مددجویان خبر داد.

کد خبر 20575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد