بوشهر | بهره مندی ۲۴۴ نفر از سرپناه شبانه بهزیستی استان بوشهر

بوشهر | معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۲۴۴ نفر از مراکز سرپناه شبانه استان بوشهر بهره مند شده اند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر محمد غلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه پیشگیری در موارد مختلف مانند آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است در همین راستا اداره کل بهزیستی استان بوشهر برنامه‌های مختلفی را تدوین و اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه در راستای طرح تشخیصی تنبلی چشم برای کودکان سه تا شش سال در ۱۰ شهرستان استان برگزار شد، افزود: در سال گذشته ۳۸ هزار و ۱۲۸ کودک در استان بوشهر از این طرح بهر مند شدند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری مشاوره ژنتیک است که در استان بوشهر چهار مرکز مشاوره پزشکی در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان وجود دارد و در سال گذشته ۸۶۴ مراجعه به این مراکز شده است.

غلامی در ادامه گفت: همچنین در راستای پیشگیری از معلولیت و اختلالات ژنتیک در سال گذشته ۲۲ هزار و ۶۶۰ دانش آموز پایه دهم و یازدهم مورد بررسی قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: غربالگری شنوای نوزادان شیرخوار از بدو تولد تا سه ماهگی نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه پیشگیری از معلولیت بوده است که در سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۱۰ نوزاد مورد بررسی قرار گرفتند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به فعالیت ۴۳ گروه همیار سلامت روان اشاره کرد و اظهار کرد: این گروه‌ها در راستای ارتقا سلامت، رفاه و بهزیستی جامعه فعالیت می‌کنند.

غلامی بیان کرد: همچنین ۱۳ پایگاه سلامت در استان بوشهر کار پایش و نظارت با رویکرد سلامت اجتماعی را انجام می‌دهند.

وی به اجرای طرح‌های آموزشی بین کودکان و نوجوانان استان خبر داد و عنوان کرد: یکی از این طرح‌ها ترویج رفتار مدنی است که در سال گذشته در سطح ۱۶ مهد کودک استان در شش شهرستان برگزار شد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان یکی دیگر از طرح‌هایی بوشهر که با هدف ارتقا توانمندی مشارکت برای شناخت معضلات اجتماعی در قالب کار گروهی برگزار شد و هزار و ۸۰۰ دانش آموز از این طرح بهره مند شدند.

غلامی با بیان اینکه عوامل خطر در آسیب‌های اجتماعی رصد می‌شود، گفت: در سال گذشته بالغ بر ۲ هزار پرسشنامه تکمیل شده و به مرکز ارسال شده است و پس از بررسی عوامل تهدید کننده و مؤثر در ایجاد آسیب‌های اجتماعی به برای برنامه ریزی های دقیق‌تر اعلام می‌شود.

وی به ۱۵ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: افراد در این مراکز یک ماه بستری می‌شوند که در سال گذشته بالغ بر ۳ هزارو ۸۹۷ مراجعه کننده به این مراکز بوده است.

اجرای طرح‌های آموزشی بین کودکان و نوجوانان استان بوشهر

وی از اجرای طرح‌های آموزشی بین کودکان و نوجوانان استان خبر داد و عنوان کرد: یکی از این طرح‌ها ترویج رفتار مدنی است که در سال گذشته در سطح ۱۶ مهد کودک استان و در شش شهرستان برگزار شده است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان یکی دیگر از طرح‌هایی بود که با هدف ارتقا توانمندی مشارکت برای شناخت معضلات اجتماعی در قالب کار گروهی برگزار شد و هزار و ۸۰۰ دانش آموز در این طرح شرکت کردند.

غلامی با بیان اینکه عوامل خطر در آسیب‌های اجتماعی رصد می‌شود، گفت: در سال گذشته بالغ بر ۲ هزار پرسشنامه تکمیل شده و به مرکز ارسال شده است و پس از بررسی عوامل تهدید کننده و مؤثر در ایجاد آسیب‌های اجتماعی به برای برنامه ریزی های دقیق‌تر اعلام می‌شود.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر اظهار داشت: همچنین هفت مرکز سرپایی ترک اعتیاد در استان وجود دارد که افراد مراجعه و دارو دریافت می‌کنند، در سال گذشته ۷۰۱ مراجعه به این مراکز شده است.

وی از دیگر خدمات کاهش آسیب و درمان اعتیاد به مراکز گذری و سیار اشاره کرد و بیان کرد: در این مراکز خدماتی مانند مشاوره، پانسمان، یک وعده غذای گرم، استحمام و ارائه سرنگ انجام می‌شود.

غلامی به فعالیت سه سرپناه شبانه در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته این مراکز اقامتی به ۲۴۴ نفر خدمت ارائه کرده است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر در خصوص ارائه خدمات مشاوره اداره کل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: دفاتر مشاوره تلفنی در سراسر استان وجود دارد و افراد می‌توانند با شماره ۱۴۸۰ تماس گرفته و از خدمات مشاوره‌ای ما بهره مند شوند.

ارائه خدمات مشاوره رایگان در هفته بهزیستی

وی با عنوان اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۸۰ مورد از مشاوره تلفنی بهزیستی بهره مند شدند، افزود: فراوانی مشکلات، بین فردی، ارتباط با همسر و تربیت کودک بوده است.

غلامی با عنوان اینکه در هفته بهزیستی خدمات مشاوره در مراکز دولتی بهزیستی رایگان می‌باشد، گفت: ۴۰ مرکز غیر دولتی و خصوصی مشاوره زیر نظر بهزیستی استان فعالیت می‌کنند که در سال گذشته هفت هزار و ۷۹۲ نفر از خدمات مشاوره این مراکز بهره مند شدند.

وی از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی این معاونت عنوان کرد: افتتاح مرکز دائمی سنجش بینایی کودکان در شهرستان عسلویه و نشست با تیم‌های اجتماع محور از جمله برنامه‌ها ماست.

کد خبر 2056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد