فضای مجازی در ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی دارد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: فضای مجازی می‌تواند در ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد نقش و تأثیر بسیار چشمگیری داشته باشد و باید از این بستر بیشترین بهره را ببریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، سیدصباح قریشی شامگاه یکشنبه در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، اظهار داشت: بهزیستی استان کردستان تا این لحظه به ۱۴۰ هزار خانواده خدمات رسانی می‌کند و این از افتخارات بهزیستی است که بتواند گوشه‌ای از مشکلات خانواده‌های نیازمند و در معرض خطر را حل کند.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه بیشتر برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌هایی که لازم نبود حتماً افراد مراجعه حضوری داشته باشند در فضای مجازی برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: طبق آخرین آمار بازخوردی که از این امر گرفتیم بسیار بهتر و نتیجه بخش تر بوده که با توجه به اینکه اکثر افراد دارای گوشی هوشمند بوده و بیشتر وقت خود را در فضای مجازی در حال سپری کردن هستند، باید ما نیز از این فرصت نهایت استفاده را برده و برنامه‌های خود را در فضای مجازی پیش ببریم و گسترش دهیم.

قریشی یادآور شد: ما باید در این کارگروه در دو حوزه، کار جدی، اصولی و منسجم انجام دهیم که یکی از آنها این است که بانک اطلاعاتی منسجم و قوی داشته باشیم که متأسفانه در زمان حال در هیچ جایی و در هیچ زمینه‌ای بانک اطلاعاتی منسجم و یکپارچه ای وجود ندارد تا همگان با رجوع به آن از این اطلاعات استفاده بهینه داشته باشند.

وی بیان کرد: دیگر اینکه بسیاری از برنامه‌ها و خدماتی که انجام می‌شود قبل از اجرا باید از لحاظ جامعه شناسی و روانشناختی بررسی شود تا خدای نکرده نتیجه معکوس نداشته باشد.

کد خبر 20553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد