بوشهر | زمینه اشتغال 919مددجوی بهزیستی استان بوشهر فراهم شد

بوشهر |معاون مشارکتهای اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: در سال گذشته تعهد اشتغال ما در بهزیستی استان بوشهر ۸۹۶ شغل بوده است که میزان تحقق آن ۹۱۹ مورد بوده است.

 به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر علیرضا هوشیار ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری مهر با تبریک هفته بهزیستی اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور در راستای ایجاد زندگی بهتر برای جامعه هدف خود خدمات مختلفی ارائه می‌کند.

وی در ادامه یکی از این خدمات را اشتغال عنوان کرد و گفت: در سال گذشته تعهد اشتغال ما در بهزیستی استان بوشهر ۸۹۶ شغل بوده است که میزان تحقق آن ۹۱۹ مورد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۶ و ۸ میلیارد ۹۵۰ میلیون تومان از صندوق توسعه ملی بوده است.

معاون بهزیستی استان بوشهر تصریح کرد: اعتبارات امسال برای ارائه تسهیلات اشتغال ۲۶ میلیارد تومان از تبصره ۱۶ است که با توجه به نیاز، میزان تسهیلات از ۲۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

هوشیار در خصوص حمایت‌های پس از اشتغال سازمان بهزیستی گفت: در سال ۹۷ در راستای حمایت از اشتغال‌های انجام شده حق بیمه افراد شاغل چه در بخش کارفرمایی و چه در بخش خیش فرمایی با مبلغی بالغ بر ۳۷۵ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های بهزیستی را ساخت و تعمیر مسکن مددجویی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته بالغ بر ۲ میلیارد ۱۱۸ میلیون تومان کمک هزینه ساخت ۳۵۳ مسکن معلولین و زنان سرپرست خانوار، همچنین ۶۲ مورد نیز برای خانواده‌های دارای دو معلول انجام شده است.

معاون مشارکتهای بهزیستی استان بوشهر در ادامه بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال نیز ۹۰۰ میلیون تومان در راستای ساخت مسکن جذب شده است و همچنین تفاهم نامه ساخت ۳۰۰ واحد مسکن مددجویی با استانداری بوشهر و ۱۵۰ واحد با همکاری بسیج سازندگی و بنیاد مسکن نیز امضا شده است.

علیرضا هوشیار قانون معافیت از پرداخت هزینه انشعابات و صدور پروانه ساخت را از دیگر تسهیلات بهزیستی برای ساخت و بهسازی مسکن مددجویی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۷۳۵ خانوار با ارزش ریالی ۸ میلیارد ۹۷ میلیون ریال از این معافیت بهره مند شدند.

وی در خصوص آمار مراکز غیر دولتی که زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: اکنون در استان بوشهر ۳۷۹ پروانه فعالیت برای مراکز غیر دولتی صادر شده است که ۸۷ مورد آن در حوزه پیشگیری، ۲۴۹ مورد آن امور اجتماعی و ۴۳ مورد آن در حوزه توانبخشی بوده است.

معاون  مشارکتهای بهزیستی در ادامه اظهار کرد: در سال ۹۷ بالغ بر ۱۳۷ پروانه فعالیت برای مراکز غیر دولتی از سوی بهزیستی استان صادر شده است که این میزان در مقایسه با سال ۹۶ رشد قابل توجهی داشته است.

هوشیار عنوان کرد: صدور این مجوزها در راستای تحقق اصل ۴۴ و واگذاری خدمات به خود مردم و مشارکت آنها در امور مختلف صورت می‌گیرد.

وی در خصوص میزان مشارکت مردم در کمک به مددجویان بهزیستی استان بوشهر گفت: در سال گذشته در مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی که خیران به مددجویان کمیته بهزیستی داشته است بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال بوده است.

معاون بهزیستی عنوان کرد: با توجه به عدم تناسب بین مأموریت‌های بهزیستی و نیاز مددجویان با منابع مالی و انسانی در بهزیستی، از خیرین درخواست می‌شود بیش از پیش در کنار بهزیستی در راستا تحقق این مهم حضور داشته باشند.

هوشیار بیان کرد: همچنین از نهادهای ذیربط تقاضا می‌شود بیش از پیش در ارائه خدمات آموزش مهارت‌های مختلف برای آمادگی شغلی و تخصصی با بهزیستی همکاری داشته باشند.

کد خبر 2055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد