کارت‌بلیت الکترونیک برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان شد

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با انتقاد از تخفیفاتی که برای کارت‌بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است، گفت: ما برای تکریم هنرمندان و بعضی از دیگر اقشار تخفیف‌های خوبی در نظر می‌گیریم؛ اما برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که نیازمندان واقعی هستند تنها 50 درصد در نظر گرفته‌ایم و جایی که باید تخفیف دهیم اینجاست.

به گزارش ایسنا، بهاره آروین در دویست و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی طرح اصلاحیه ماده واحده مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب پیشنهادی گفت: در بند (یک) تبصره (یک) این طرح درجهت تکریم والدین و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به آنها بلیت الکترونیک رایگان اختصاص داده شده است؛ اما در بند (چهار) برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد 50 درصد تخفیف در نظر گرفته‌ایم و جایی که باید تخفیف دهیم اینجاست.


عضو هیات رییسه شورای شهر تهران افزود: فکر می کنم منطق تخفیفات این است که به نیازمندان کمک کرده باشیم؛ بنابراین بهتر است این درصدها را جا به جا کنیم.
محسن هاشمی در واکنش به این پیشنهاد با بیان اینکه حدود 42 پیشنهاد درخصوص طرحی که یک ماده واحده دارد وقت زیادی از صحن می گیرد و ضمنا ممکن است به لحاظ رسانه‌ای بازخوردهای مناسبی نداشته باشد، خواستار پس گرفتن پیشنهادات و واگذاری مسئولیت به کمیسیون تخصصی شد.


آروین در پاسخ به سخنان هاشمی گفت: درست است که ورود صحن به یک سری از موارد با توجه به اینکه پوشش رسانه‌ای خوبی داده نمی‌شود و با برجسته‌سازی یا کمرنگ کردن برخی موارد باعث برداشت‌ها و پیامدهای غیرواقعی می‌شود. اما این نباید باعث شود شورا این مباحث را به درون کمیسیون‌ها برده و عملکردی غیرشفاف داشته باشد.


رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران تصریح کرد: در این طرح مشخص نیست با چه منطقی به هنرمندان برای تکریمشان 50 درصد تخفیف داده شده و برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که نیازمند واقعی هستند هم 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. آیا حتما باید از طریق حمل و نقل عمومی هنرمندان را تکریم کنیم؟


وی با بیان اینکه طرح یادشده از منطق مناسبی برخوردار نیست، گفت: این طرح به نیازمند 50 درصد تخفیف می‌دهد و برای کسی که قرار است صرفا تکریم شود کارت بلیت رایگان می‌دهد. یا به عنوان مثال با وجود اینکه در بند (دو) تبصره (یک) برای سالمندان 65 سال به بالا تخفیف 90 درصدی در نظر گرفته شده، در بند (هفت) مجددا به تخفیف 90 درصدی برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران شهرداری اشاره شده است. چرا باید برای کارمندان خود امتیاز ویژه‌ای در نظر بگیریم؟ این مبالغ مربوط به همه شهروندان تهرانی است.


آروین تاکید کرد: اینکه کمیسیون تخصصی اصل مسئولیت را به عهده بگیرد اشکالی ندارد اما حداقل ای کاش در صحن شورا به تفاهم برسیم و آنگاه کمیسیون تخصصی به جزئیات بپردازد.


به گزارش ایسنا، درنهایت پیشنهاد آروین مبنی بر رایگان شدن کارت‌بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد با 12 رأی موافق از 14 نفر حاضر در جلسه به تصویب رسید.

انتهای پیام

کد خبر 20541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد