مدیرکل بهزیستی استان راهی شهرستان نظرآباد شد.

ما انتظار داریم که شما بعنوان مددکار شرایط بد اقتصادی کشور روی کیفیت کارتان اثر نگذارد و حتما بدانید مراجعین ما در سطح بسیار پایین تری هستند و باید همواره خودمان را جای آنها بگذاریم و شرایطشان را درک کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز :در ادامه اجرای برنامه های هفته گرامیداشت بهزیستی دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز پس از اجرای برنانه های شهرستان اشتهارد راهی شهرستان نظرآباد شد با حضور در این شهرستان با همکاران خود دیدار و گفتوگو کرد.

در این نشست صمیمانه دکتر اسدالله حیدری ضمن تبریک اعیاد و مناسبتهای هفته گفت : هفته بهزیستی را خدمت همکاران دلسوز و پر تلاشم در بهزیستی شهرستان نظرآباد تبریک میگویم ، قطعا و یقینا اقداماتی که شما در حوزه کاری خود انجام میدهید بعنوان یک صدقه و بعنوان رفع بلاست برای خود و خانواده هایتان و کار در بهزیستی بسیار متفاوت ، طاقت فرسا و البته سخت است اما عظمت کار ما را میرساند و یقینا توشه ی معنوی که ما از این کارمان خواهیم برد بی بدیل بدیل و بی نظیر است.

من همیشه به شغلم در سازمان بهزیستی افتخار کرده ام و افتخارم این بوده که در خدمت افراد دردمند جامعه و انسان هایی که به نوعی مشکلات اجتماعی ، جسمی و رفتاری دارند و افرادی که بدلیل عدم توزیع عادلانه امکانات اجتماعی نتوانسته اند سرمایه ای جمع کنند و نیازمند هستندباشم.

این کار ما حتما یک توشه ی معنوی و سرمایه ی با ارزشیست که خداوند به ما توفیق داده است که در این دنیایی که پر است از مشکلات و مسائل گوناگون بتوانیم در خدمت افراد فرودست جامعه و آسیب دیده ها و کسانی که در معرض آسیب هستند باشیم.

وظیفه داشتم در هفته گرامیداشت بهزیستی به دیدار همکارانم در شهرستان ها بیایم و هفته بهزیستی را خدمت تمامی شما عزیزان تبریک عرض کنم.

در  شهرستان نظرآباد کار و فعالیت بسیار زیاد است در حالیکه تعداد پرسنل و امکانات اداره بسیار کم است و شما همگی خالصانه و جانانه در خدمت جامعه هدف هستید.

دکتر حیدری در خصوص حقوق و دستمزد کارکنان بهزیستی گفت : با ریاست محترم سازمان و معاونین ایشان دائما در ارتباط هستیم و صدای شما را بگوش آنها میرسانیم و خدارا شاکرم که در پایان سال گذشته توانستیم تمام مطالبات را پرداخت کنیم.

در این شرایط سخت اقتصادی ما خوشبختانه در دو حوزه قراردادی ها و پیمانی ،رسمی کارگری ها تقریبا ۴۳ و ۴۲ و ۳۹ درصد افزایش حقوق بروی احکام داشتیم

این از محل اعتبارات دستگاه بود باید حتما بصورت رفاهی و اضافه کار پرداخت میشد ولی ترجیحا تصمیم گرفته شد بر احکام اضافه شود و جزء مطالبات همیشگی و دائمی محسوب شود و روی بازنشستگی هم تأثیر بگذارد.

در بحث فعالیت های تخصصی سازمان وضعیت به مراتب بهتر است ، در حوزه اشتغال رشد قابل توجه بوده است و در طرح هایی مثل غربالگری شنوایی و بینایی و همچنین مبحث ژنتیک همواره  به رشد بوده ایم.

یکی از انتظارات ما این است که مددکار اجتماعی بهزیستی باید در شرایط سخت اقتصادی بتواند یار و یاور جامعه هدف باشد و تلاش بکند برای جامعه هدف رفاه و اقناع ایجاد کند و رفتارش در مواجهه با جامعه هدف امید آفرین باشد.

گاهی مواقع همه مشکلات با پول حل نمی شود و مددکاران اجتماعی باید از همان دانشی که دارند برای آرام کردن و التیام بخشیدن به مددجویان  استفاده کنند.

بهزیستی یک دستگاه متفاوت است و در شرایط بد اقتصادی باید توسعه بجای اینکه محدود شود باید افزایش پیدا کند و اغلب مسئولین هم تفکری این چنین دارند و امیدوارم بتوانیم در آینده گامهای اساسی برای این شهرستان برداریم.

اخیرا هم اتفاق بسیار خوبی افتاد که تمام معلولینی که افرادی تحت تکفل داشتند وارد سامانه شدند و از این به بعد مستمری آنها به تعداد افراد خانواده شان پرداخت خواهد شد.

در استان البرز حدود ۷۹۰۰ نفر معلول سرپرست خانواده ی بدون بهره مندی از مستمری داشتیم که همه ی این عزیزان مستمری خانواده هایشان را نیز دریافت کردند. با توجه به عملکرد تخصصی بسیار خوبی که داشتیم اعتبارات سازمان در سطح کلان دو برابر شده است.

ما انتظار داریم که شما بعنوان مددکار شرایط بد اقتصادی کشور روی کیفیت کارتان اثر نگذارد و حتما بدانید مراجعین ما در سطح بسیار پایین تری هستند و باید همواره خودمان را جای آنها بگذاریم و شرایطشان را درک کنیم.
همیشه تأکید من به مدیران شهرستان ها اینست که رفاه ، آسایش ، آرامش ، امنیت و بهداشت روانی  محیط کار و امنیت خاطر همکاران را در اولویت اول قرار دهند و بداند مددکار زمانی موفق است که در محیط کارش احساس امنیت کند و برای رفاه همکاران تلاش کرد تا محیط برایش جذاب باشد و همچون محیط خانواده برایش آرامش بخش باشد.

درخواست دارم همه شما همکاران عزیز مساعدت کنید وعالمانه و مخلصانه در جهت تحقق اهداف سازمان که همان خدمت به قشر درد مند و آسیب دیده است در کنار اقای عبادی رییس بهزیستی شهرستان نظرآباد باشید

در پایان جلسه همکاران بهزیستی شهرستان نظرآباد در خصوص مسایل و چالش های حوزه خود نظراتشان را بیان کردند و از مدیرکل بهزیستی درخواست مساعدت در جهت مرتفع کردنداین مشکلات را داشتند مشکلاتی از قبیل  کمبود نیروی انسانی ، کمبود امکانات در اورژانس اجتماعی جهت مواجه با آسیبهای اجتماعی و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و کلینیکی ، که مدیر کل بهزیستی استان در این خصوص قول مساعدت و همکاری حداکثری جهت برطرف کردن مشکلات را دادند .

کد خبر 2051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد