مدیر کل بهزیستی استان زنجان مطرح کرد:
ارائه خدمات درمانی به بیش از ۳ هزار نفر از جمعیت معتادان استان زنجان

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان، گفت: در سه ماهه اول امسال تعداد ۳۱۳۳ نفر از جمعیت معتادان استان در ۲۴ مرکز ترک اعتیاد از امور درمان خدمات دریافت کرده‌اند.


به گزاش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد محمدی قیداری امروز با اعلام این خبر، گفت: معاونت امور پیشگیری براساس رسالت و حیطه فعالیت خود که همان اطلاع رسانی و بالا بردن آگاهی‌های علمی آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت‌ها و مشاوره روانشناختی است، اقدامات مختلفی را انجام داده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، ادامه داد: این معاونت با استفاده از برگزاری کلاسهای آموزشی جهت گروه هدف، اطلاعات پیشگیرانه را بالا برده و به نوعی از تولید و بروز معلولیت ها همچون معلولیتهای ذهنی و جسمی جلوگیری به عمل آورده و از بار کاری دیگر معاونتها همچون توانبخشی و اجتماعی می کاهد.

به گفته وی، این معاونت با اجرای طرح های پیشگیرانه همچون طرح پیشگیری از ناشنوایی، آمبلیوپی یا تنبلی چشم، پیشگیری از معلولیت های ناشی از بیماریهای ژنتیکی، و در دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قالب آگاه‌سازی و آموزش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات برای عموم مردم آموزش داده می شود از قبیل آموزش مهارت های زندگی به خانواده ها، جوانان و زوج های جوان در محلات و پایگاه های سلامت اجتماعی، در دفتر مشاوره و امور روانشناختی غربالگری کودکان 5 تا 6 سال و اجرای طرح محب جهت ارائه حمایتهای روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و ارائه خدمات مشاوره حضوری وتلفنی از بروز معضل بزرگ اعتیاد و طلاق پیشگیری بعمل می آورد.

محمدی ادامه داد: در دفتر اعتیاد به اجرای برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد درمحلات شهری و روستایی، مهاد کودک و محیط کار و ارائه خدمات به افراد گروه هدف در مراکز کاهش آسیب و در مراکز درمان سرپایی و مراکز اقامتی بهبود وبازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد به ارائه خدمات درمان و بازتوانی معتادین (به صورت اقامتی و سرپایی)، ارائه خدمات درمان های دارویی و غیر دارویی، خدمات پزشکی، امور روانشناختی و مددکاری معتادین می پردازد. با توجه به اینکه بیشتر فعالیتها و برنامه های این حوزه در راستای تحقق اهداف سلامت اجتماعی می باشد و ارتقاء دانش و مهارتهای ارتباط بین فردی و زندگی از جمله فعالیت های مهم این حوزه می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در سه ماهه اول سال 99 تعداد 2299 نفر از خدمات مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی بهره مند شدند و در 24 مرکز ترک اعتیاد تعداد 3133 نفر از جمعیت معتادین از امور درمان خدمت گرفته اند و در یک مرکز کاهش آسیب استان تعداد 520 نفر از معتادین از خدمات کاهش آسیب استفاده نموده اند.

محمدی ادامه داد: با توجه به وظایف قانونی سازمان بهزیستی در حمایت ورسیدگی به امور مددجویان و توانخواهان تحت پوشش و نظر به کمبود امکانات این سازمان وپاسخگویی به نیازهای مادی ومعنوی افراد یادشده ضروری است که با بهره گیری از توان آحاد جامعه از طریق جلب و جذب کمک ها وحمایت های مادی ومعنوی عامه مردم شرایط رشد وبالندگی معنوی ،اجتماعی واقتصادی جامعه هدف بهزیستی فراهم آید.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: راه اندازی سامانه صدقه تلفنی به شماره 38818 اجرای طرح حامی بطور گسترده در سطح استان، انعقادتفاهم نامه با خیرین، تاسیس مهدهای- مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست، کلینیک های مددکاری اجتماعی - تاسیس مراکز و دفاتر مشاوره و امور روان شناختی و ژنتیک - تاسیس مراکز توانبخشی و حرفه آموزی معلولین، مرکزو درمان بیماران روانی مزمن، تاسیس مراکز درمان سرپایی معتادین وهمچنین مرکز اقامتی و بهبود و بازتوانی معتادین - تاسیس موسسات غیر دولتی خیریه ها از عمده فعالیت های این معاونت است

کد خبر 20487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد