دیدار رئیس هیئت ورزشی ناشنوایان آذربایجان غربی با مدیرکل بهزیستی استان بمناسبت هفته بهزیستی

رئیس هیئت ورزشی ناشنوایان آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی با دکتر فریور مدیرکل بهزیستی استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی، دکتر سعید فریور در این دیدار با بیان اینکه بهزیستی در راستای رفع نیازهای جامعه هدف خود از هیچ تلاشی فروگذارنبوده و نخواهد بود، افزود: باتوجه به افزایش تعداد مددجویان، ثابت بودن اعتبارات و کاهش کمکهای اهدایی از سوی خیرین به واسطه مشکلات اقتصادی موجود،‌ متأسفانه نمیتوانیم پاسخگوی همه‌ی خواسته ها و نیازهای جامعه هدف باشیم . 

فریور خاطر نشان کرد: کارفرمایان از ظرفیت مددجویان به خصوص ناشنوایان در اشتغال استفاده کنند تا راهی برای پیوند میان سرمایه اجتماعی و اقتصادی ایجاد شود و لازم است از توانایی ها و پتانسیل مددجویان در زمینه های مختلف استفاده شود. 

یلدا میر حیدر قارسی معاون اشتغال و مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان نیز در این دیدار بابیان اینکه طی سال گذشته ۱۰ درصد اعتبارات به ناشنوایان استان اختصاص یافته است، گفت‌: ناشنوایان از نیروهای کار فعالی هستند که در کارگاههای مختلف توسط کارفرمایان به کار گرفته شده اند. 

وی ادامه داد: کارفرمایان می توانند جهت معرفی مددجویان برای ایجاد اشتغال به بهزیستی استان مراجعه کنند. همچنین قارسی خواستار پیگیری شرکت ناشنوایان در رشته های مختلف در دوره های مربیگری شد. 

ایرج عبداله پور معاون توانبخشی بهزیستی استان نیز با اشاره به کسب موفقیت‌های هیئت‌های ورزشی معولان استان طی سال گذشته گفت: معلولان با وجود مشکلات جسمی دارای استعدادهای فراوانی هستند که باید به این قابلیتها بها داده شود. وی تصریح کرد: باوجود کسب مدالها و افتخارات فراوان در پارالمپیک و مسابقات بین المللی متاسفانه آنگونه که باید، به معلولان توجه نمی شود. 

عبدالسلام معروفی رئیس هیئت ورزشهای ناشنوایان استان نیز ضمن تبریک هفته بهزیستی و قدردانی از تلاشهای فعالان این عرصه در خدمت رسانی بی منت به جامعه هدف با اشاره به کسب مدالها و مقامهای ملی ناشنوایان استان در رشته های مختلف طی سال گذشته گفت: کسب مقام ۳ کشوری در رشته والیبال، مدال طلا و نقره در کشتی فرنگی، مقام سوم در کشتی آزاد و مقام ۴ برای اولین بار در دو میدانی از جمله افتخارات استانی ناشنوایان است. 

وی با اشاره به اینکه برطرف کردن مشکلات اشتغال و معیشتی معلولین استان از دغدغه های جدی است، گفت: با مساعدت استاندار محترم ناشنوایان استان صاحب سالن اختصاصی ورزش می شوند. 

گفتنی است در پایان با اهدای لوحی از زحمات دکتر سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان و ایرج عبداله پور معاون توانبخشی این اداره کل توسط هیئت ورزشهای ناشنوایان استان تقدیر شد.

کد خبر 20468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد