دیدار مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مدیرکل بهزیستی استان

علیرضا ایزدپور : کرونا به تنهایی یک امر پزشکی و درمانی نیست و دارای ابعاد اجتماعی نیز هست و در این بخش نیز باید آماده بود تا بتوان با کمترین خسارات جانی، مالی و اجتماعی این زمان را گذراند و نقش اجتماعی آن در پسا کرونا پر رنگ تر خواهد شود و اگر از امروز آماده نباشیم در آینده ضربه بزرگی در این بخش خواهیم خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان با علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی دیدار کرد.

در این دیدار حسین نوحی معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان سمنان، خانم صفایی جانشین دفتر اجتماعی و فرهنگی و مسئول دفتر آقای بینایی حضور داشتند.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان در ابتدا ضمن خیر مقدم و تقدیر از مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بمنظور حضور در بهزیستی استان ابراز داشتند : هفته بهزیستی و بزرگداشت چهلمین سال تاسیس سازمان کشور با شعار شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی خانواده با اقدامات و فعالیت های شاخص و برگزیده ی از قبیل گلباران مزار شهید بهزیستی، دیدار با ائمه جمعه و نمایندگان استان، حضور و دیدار با پرسنل توسط رئیس سازمان امور عشایر کل کشور ، واگذاری همزمان دو هزارو صد واحد مسکونی در سراسر کشور، افتتاح ۹ طرح و مرکز با ارزش ریالی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در حوزه های توانبخشی و پیشگیری، تجلیل از خیرین برگزیده، بازنشستگان ۹۸ و مراکز فعال در ایام کرونا، برقرار ارتباط تلفنی توانخواهان با مدیرکل و روسای شهرستان ها و نشست تخصصی معاونین با جامعه هدف خود انجام شد.

ایشان در ادامه ضمن بیان این مطلب که در پیگیری، ساماندهی و اقدام در بسیاری از مسائل و آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی یک عضو در کمیته است و برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به تعامل و همکاری بین بخشی وجود دارد افزودند : یکی از بزرگترین دغدغه های سازمان بهزیستی کشور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی است و برای تحقق این هدف باید کلیه سازمان ها و دستگاه های مرتبط و همکار وارد صحنه شوند.

ایزدپور گفت : بهزیستی تمام قد و با تمام توان نیروی انسانی متخصص خود پایه کار است و پاسخگوی تمام وظایف برعهده این سازمان گذاشته شده بوده و هست. ایشان در ادامه افزودند : اداره کل بهزیستی استان سمنان با شناسایی دوازده هزارو ۶۰۰ معلول در سطح استان در حال ارائه خدمات به ایشان است که از این تعداد پنج هزار نفر جزء معلولین جسمی حرکتی هستند که بیشترین معلولین را در استان شامل می شوند که با توجه به این آمار ما در این بخش نیازمند مطالعه و کار عملی هستیم تا با شناسایی عوامل بروز معلولیت های جسمی حرکتی از روند رو به رشد این معلولیت جلوگیری و قدمی در پیشگیری و کاهش آن برداشت.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مدافعین سلامت در پیشگیری و درمان شیوع ویروس کرونا بیان داشت : همان گونه که قبل از این هم گفتیم، کرونا به تنهایی یک امر پزشکی ودرمانی نیست و دارای ابعاد اجتماعی نیز هست و در این بخش نیز باید آماده بود تا بتوان با کمترین خسارات جانی، مالی و اجتماعی این زمان را گذراند و نقش اجتماعی آن در پسا کرونا پر رنگ تر خواهد شود و اگر از امروز آماده نباشیم در آینده ضربه بزرگی در این بخش خواهیم خورد.

امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان در ابتدای با بیان این مطلب که هدف از این دیدار تبریک هفته بهزیستی و عرض خدا قوت به پرسنل اداره کل بهزیستی استان می باشد و ابراز داشتند : نقش مهم و تاثیرگذار بهزیستی را در تمامی بحران های کشور بخوبی می توان احساس کرد و به همین منظور سازمان بهزیستنی کشور یکی از سازمان های پرکار و خستگی ناپذیر است.

وی در ادامه : در مسائل و آسیب های اجتماعی برای رسیدن به نتیجه نباید اقدامات و فعالیت ها بصورت نمادین اجرا شود و باید تمامی دستگاه ها و سازمان های مرتبط وارد عرصه شوند و ما در این کار نیاز به اقدامات اجرایی و عملی داریم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت : باید برای خوب شدن حال مردم کار کنیم و این تغیر حال بیش از هر زمانی لازم است و باید از موازی کاری پرهیز و هم افزایی و تعاملات بین بخشی و برون سازمانی را افزایش داد.

کد خبر 20442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد