گلستان| افتتاح دهمین پایگاه خدمات اجتماعی استان در گرگان.

دهمین پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی استان با عنوان پایگاه خدمات اجتماعی"میعاد مهر اوزینه"صبح امروز پنجشنبه ۲۷تیرماه در ششمین روز هفته بهزیستی با حضور دکتر مسعودی فرید_معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور،معاون سیاسی،امنیتی واستانداری و مسئولین استانی و شهرستانی در محله اوزینه گرگان افتتاح و راه اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی استان دراین مراسم طی سخنانی با اشاره به نقش مهم این مراکز در  شناسایی وکاهش آسیبهای اجتماعی و مشکلات محلات آسیب خیز استان گفت:براساس رویکرد که در بهزیستی داریم این پایگاهها را بصورت مردمی راه اندازی نمودیم وسعی کردیم تا با استفاده افراد علاقمند و مقیم این مناطق که آشنا به بافت،فرهنگ و مشکلات این مناطق هستند این مراکز را افتتاح کنیم.
دکتر غفاری افزود:این افراد به عنوان تسهیلگر و آموزش دیده ،مسائل و مشکلات محله را بهتر از دیگر افراد میتوانند شناسایی کنند.
وی با بیان اینکه هر وقت کار را به بخش خصوصی و مردم واگذار کردیم موفق بودیم خاطر نشان کرد: این مراکز با هدف مطالبه گری ،با همکاری سایر دستگاهها میتوانند در راستای ارتقا سلامت اجتماعی مردم محل تلاش کنند.
در ادامه معاون اجتماعی بهزیستی کشور گفت؛ در هر محله همانطور که آسیبهایی وجود دارد در مقابل توانمندی های بسیاری نیز وجود دارد.
دکتر فرید افزود؛پایگاههای خدمات اجتماعی با شناسایی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی آنها، آسیب پذیری را کاهش داده و تلاش می‌کند افرادی که در شهرها و روستاها در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند را شناسایی و مشکلات آنان را برطرف کند.
این مقام مسؤول با بیان اینکه تعداد کثیری از گروه هدف سازمان در سکونت گاه‌های غیر رسمی که آسیب پذیری بالاتری دارند ساکن هستند و ضروری است خدمات تخصصی بهینه به طور خاص به آنان ارائه شود خاطر نشان کرد : این مهم در مناطق پر خطر و آسیب خیز به صورت محلی و مبتنی بر جامعه خدمات رسانی می‌نماید و در صورت نیاز به ارجاع و مداخلات بیشتر به سایر واحدها و ارگان‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود
کد خبر 2041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد