در رسانه| واگذاری ۳۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری از واگذاری ۳۱ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، معصومه محمدی گفت: این واحدهای مسکونی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، لردگان و کوهرنگ شامل ۱۶ واحد برای خانواده‌های تک معلول و ۱۵ واحد مسکونی برای خانواده‌های دو معلول ساخته شده است.


وی افزود: برای ساخت واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای دو معلول در مناطق شهری بیش از ۶۰۰ میلیون ریال و در مناطق روستایی ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی و همچنین تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن اختصاص داده شده است.


سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز ساخت ۶۳ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی، گفت: اولویت ساخت این واحدهای مسکونی با خانواده‌های دارای ۲ معلول و فاقد مسکن است.


محمدی افزود: تأمین زمین برای ساخت این منازل مسکونی برعهده مددجوست و در صورت نداشتن زمین، واگذاری زمین برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.


افتتاح نخستین مؤسسه خیریه حمایت از مادران کودکان کار و بازمانده از تحصیل هم از دیگر طرح‌ها بود.


سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این مرکز ضمن ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به ۹۳ کودک کار و ۴۰۹ کودک بازمانده از تحصیل، زمینه آموزش مهارت‌های حرفه‌ای برای مادران این کودکان و خوداشتغالی آنان را فراهم کرده است.


خانم محمدی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم برای تجهیز این مؤسسه ۳۵ میلیون تومان هزینه کرده است.


افتتاح هفدهمین کارگاه کارفرمایی از دیگر طرح‌هایی بود که با بکارگیری سه مددجوی بهزیستی، پوشاک مدرسه، گان و لباس بیمارستانی تولید می‌کند.

کد خبر 20408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد