در رسانه| ۴.۵ میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان کرونای بهزیستی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴.۵ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا جامعه هدف بهزیستی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، معصومه محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: اعتبار ۴۵۰ میلیون تومانی برای حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا، جامعه هدف بهزیستی اختصاص یافت.

وی افزود: برای ۶۰ نفر از افراد تحت پوشش اعتبار ۵ میلیون تومانی با اقساط ۲ درصد با اولویت افراد سرپرست خانوار اختصاص داده شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تعطیلی مراکز، فعال شدن میز خدمت برای تردد کمتر مراجعان در سازمان، تشکیل کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار، عدم پذیرش مراکز در سه ماهه ابتدای شیوع کرونا، تهیه و توزیع ملزومات بهداشتی و تهیه غذا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله مواردی است که از آغاز شیوع کرونا برای جامعه هدف بهزیستی انجام شد.

محمدی عنوان کرد: اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ در همه شهرستان‌ها به غیر از شهرستان کوهرنگ فعال است و در کوهرنگ نیز به زودی فعال می‌شود.

وی با اشاره به ارتقای توانمندی جامعه هدف بهزیستی تصریح کرد: خانواده‌محوری اولویت اصلی بهزیستی استان است و اگر معلول در خانواده پرآرامش با بستر مناسبی باشد، می‌تواند به توانمندی برسد و یکی از رسالت‌های بهزیستی توانمندسازی معلولان است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بهزیستی باید سالانه ۱۰ درصد از افراد جامعه هدف خود را توانمند و از چرخه حمایت این سازمان خارج کند تا افراد واجد شرایط جدید وارد شوند اما از کارافتادگان و ناتوانان از چرخه خارج نمی‌شوند و فقط افرادی که با خدمات تخصصی و مشاوره‌های خانواده توانمند می‌شوند از چرخه خارج می‌شوند.

وی تشریح کرد: در سال گذشته هزار و ۴۵۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد و بیشترین ضرر و زیان ناشی از کرونا در بین مراکز بهزیستی به مهدهای کودک وارد شد که بهزیستی کشور با همکاری وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی به واجدان شرایط تسهیلاتی از طریق ثبت‌نام در سامانه کارت اعطا می‌کند.

محمدی با اشاره به ۳۲ هزار معلول و ۳ هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای بکارگیری معلولان در دستگاه‌های دولتی در لایحه حقوق معلولان مصوباتی تدوین شده، همچنین برای مناسب‌سازی، آموزش، فرهنگ‌سازی و همه امورات مربوط به معلولان دستورالعمل‌هایی تدوین شده است.

محمدی مطرح کرد: برای اشتغالزایی معلولان از طریق کارآفرینان نیز اقدام شده و به کارآفرینانی که معلولان را به‌کارگیری کنند تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ۴ درصد اعطا و حق بیمه این معلولان نیز تا ۵ سال پرداخت می‌شود. همچنین هر فرد تحت پوشش که حق بیمه پرداخت کند در پایان سال مبلغ پرداخت شده به او برمی‌گردد، این طرح برای سال ۹۸ کامل انجام شد.

وی عنوان داشت: در سال‌های قبل طرح پیشگیری از تنبلی چشم در آبان ماه انجام می‌شد اما امسال به دلیل وجود کرونا این طرح از ۱۵ تیر آغاز و تا مهرماه ادامه خواهد داشت. در این طرح مدت زمان معاینه کمتر و همه مراحل با دستگاه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۰ هزار کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه شدند که ۳ هزار و ۵۱۵ نفر مشکوک و به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند. مراجعان می‌توانند برای تست تنبلی چشم به پایگاه‌های بهزیستی شهرستان خود مراجعه کنند.

کد خبر 20403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد