دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی با مدیرکل بهزیستی استان البرز

مهندس صنوبر رئیس سازمان نظام مهندسی و همراهانش جهت تبریک هفته بهزیستی در اداره کل بهزیستی مهمان دکتر اسدالله حیدری مدیر کل بهزیستی استان شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز: در این جلسه مهندس صنوبر رئیس سازمان نظام مهندسی ضمن تبریک چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی به مدیرکل بهزیستی و همکاران وی درباره وابسته بودن تمامی انسان ها در هر برهه از زندگی خود به سازمان بهزیستی گفت : انسان ها از طفولیت تا سالمندی به واسطه حضور در مهدکودک تا دوران پیری زیر مجموعه این سازمان هستند ،لذا کلیه افراد موظف هستند در هر جایگاه و منصبی باشند نهایت همکاری را با این مجموعه حمایتی و تخصصی داشته باشند.

مهندس صنوبر در خصوص همکاری با بهزیستی جهت مناسب سازی معابر افزود : قدرت اجرایی سازمان نظام مهندسی تا درب ورودی خانه ها می‌باشد و در همین محدوده ما نهایت همکاری خود جهت مناسب سازی و نظارت بر رعایت اصول مد نظر اداره کل بهزیستی را خواهیم داشت.

مهندس صنوبر تصریح کرد:در راستای اجرایی شدن این مهم در اولین گام ما دو نماینده از مجرب ترین همکاران خود در عالی ترین سطح ممکن که از اعضاء هیئت مدیره سازمان بوده و اشراف کامل به آیین نامه ها و دستورالعمل ها دارند جهت همکاری با سازمان بهزیستی معرفی کردیم.

این مقام مسئول آمادگی خود جهت همکاری بیشتر و تشکیل کارگروه مشترک را اعلام نمود و اضافه کرد:ما آمادگی داریم کارگروه تشکیل داده و آیین هایی با تصویب کمیته فنی مصوب نماییم و در تیم های مشترک با سازمان بهزیستی جهت مناسب سازی همسو شده و گام برداریم.


در این دیدار دکتر «اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز ضمن تشکر از حضور مهندس صنوبر و همراهان وی در اداره کل بهزیستی اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ مرکز، کلینیک و انجمن مردم نهاد زیرمجموعه بهزیستی استان فعالیت دارند.
 
وی با اشاره به وجود ۲۱۴ مرکز شبانه روزی بهزیستی استان که بیش از ۷ هزار نفر بصورت شبانه روزی در این مراکز نگهداری می شوند، گفت: رفع موانع، مناسب سازی و در دسترس قرار دادن امکانات شهری برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی از جمله مواردی است که سازمان نظام مهندسی می تواند در این زمینه نقش موثری ایفاء نماید.

مدیرکل بهزیستی استان البرزافزود: در راستای مناسب سازی فضاهای شهری ویژه ی افراد دارای معلولیت در شهر کرج طی سال های قبل اقداماتی انجام شده اما کافی نیست و همچنان بسترسازی برای حضور و استفاده این عزیزان در پارک ها، کتابخانه ها و یا بانک ها بصورت کامل فراهم نگردیده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد جامعه افراد ناتوان از جمله سالمند، افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی و یا بیمار هستند افزود : نباید در برنامه ریزی های شهری از جمله طراحی فضاها این افراد نادیده گرفته شوند.

دکتر حیدری بیان کرد: امید است مناسب سازی طبق آیین نامه ها و دستورالعمل ها در سطح شهر اجرا گردد و دسترسی راحت و بدون دغدغه افراد به فضاهای شهری فراهم شود تا به دلیل کمبود این امکانات محکوم به ماندن در خانه نباشند.

وی تاکید کرد: جانبازان عزیز جامعه حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید محیط ها و معابر شهری به گونه ای  طراحی و مناسب سازی شود که آنها  به هنگام تردد در شهر برای عبور از جداول، ورود به ساختمان های مسکونی و اداری و استفاده از دستگاه خودپرداز با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر 20360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد