فعالیت رسمی خانه های حمایتی کوچک توانبخشی و افراد دارای معلولیت و سالمندان آغاز شد

مراسم آغاز به کار رسمی خانه های کوچک توانبخشی با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی بصورت ویدئو کنفرانس بطور همزمان در کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر گوهردهی در مراسم آغاز به کار رسمی خانه های کوچک توانبخشی  که با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی بصورت ویدئو کنفرانس بطور همزمان در کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان فیاض بخش و صبوری، بنیانگذاران بهزیستی در کشور و در استان مازندران گفت:اداره کل بهزیستی مازندران  به 66 هزار فرد دارای معلولیت در استان مازندران  خدمت رسانی میکند که از این تعداد  بالغ بر 23 هزار نفر دارای معلولیت شدید و 14500 نفر دارای معلولیت خیلی شدید دارند.

وی با اشاره به اقامت  بیش از 1643  نفر از معلولین در 26 مرکز شبانه روزی توانبخشی در سطح استان افزود:  3 مرکز تحت عنوان خانه های حمایتی بیماران روانی مزمن، خانه حمایتی سالمندان و خانه کوچک معلولین ذهنی در استان راه اندازی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران  ارائه خدمات بهینه، هدفمند و نظا م مند جهت  ساماندهی،توانمند سازی و توانبخشی به افراد دارای معلولیت و سالمندان را از مهمترین اهداف راه اندازی این مراکز عنوان و تصریح کرد: فراهم نمودن بستر زندگی مستقل جهت ارتقا اعتماد به نفس، استقلال عاطفی و رشد شخصیت اجتماعی و کاهش وابستگی به دیگران اهدافی بود که در پی راه اندازی این مراکز به دنبال آن بودیم.

وی با اشاره به افتتاح خانه حمایتی بیماران روانی مزمن «به روان» با ظرفیت ده نفر با بهره گیری از کمک خیرین نیک اندیش استان مازندران،  خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مرکز علاوه بر کاهش ظرفیت مراکز شبانه روزی، افزایش کیفیت خدمات، کاهش هزینه ها و فراهم نمودن بستر زندگی مستقل و استفاده از حداکثر پتانسیل این افراد را شاهد خواهیم بود.

دکتر گوهردهی با اشاره به  امکان ارزیابی مستمر و پیگیری دقیق وضعیت جسمی و ارائه خدمات مشاوره ای به مقیمان این مرکز گفت: مطابق با برنامه های تدوین شده، مهارت آموزی، حرفه آموزی و آماده سازی شغلی برای استقلال مقیمان صورت می­گیرد.

کد خبر 20336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد