فردیس |افتتاح کانکس کاهش آسیب های اجتماعی موبایل سنتر در فردیس

حسین یحیوی کارشناس کمیته پیشگیری و کنترل ایدز بهزیستی کشور که در این مراسم حضور داشت گفت: اعتیاد یکی از معضلات اجتماعی کشور بوده که فردیس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : همزمان با گرامیداشت ششمین روز از هفته بهزیستی، مرکز گذری کاهش آسیب‌های اجتماعی بهزیستی شهرستان فردیس به بهره برداری رسید، این مرکز خدمات رایگان به معتادان در محل‌های تجمع مصرف کنندگان تزریقی و متجاهر ارائه می‌دهد تا از شیوع برخی بیماری‌ها پیشگیری شود.  


احمد محمد زاده رئیس بهزیستی شهرستان فردیس روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مرکز گذری کاهش آسیب در شهرستان فردیس، هدف از برنامه های کاهش آسیب را، پیشگیری یا کاهش پیامدهای منفی مصرف مواد مخدر دانست که   می تواند بر روی فرد، خانواده و جامعه اثر بگذارد.


محمد زاده تاکید کرد: موبایل سنتر(ون خودرو) به صورت سیار از ۸ صبح تا ۱۴ با حضورکارشناسان تخصصی در حوزه روانشناسی، مددکاری، درمانی، در سطح شهرستان حضور یافته و خدمات مختلف را به صورت سیار به این افراد ارائه  می کنند.  ایستگاه کانکس کاهش آسیب نیز از ساعت ۱۴ تا۲۳ در ضلع شمال غربی پارک تندرستی به این افراد ارائه خدمت می‌کند.  


وی از خدمات رایگان این مرکز به برنامه‌ های آمـــوزشی و مشاوره، توزیع سُرنگ، سَرسوزن، پَد الکلی، فیلتر، قاشق و ملاقه، جمع آوری سُرنگ های آلوده، توزیع کاندوم، پانسمان زخم و جراحات سطحی مراجعان، خدمات حمایتی شامل تغذیه، حمام و پوشاک، انجام آزمایش HIV، غربالگری سل و بیماری های مقاربتی، اشاره کرد.


کارشناس کمیته پیشگیری و کنترل ایدز بهزیستی کشور که در این مراسم حضور داشت گفت:  اعتیاد یکی از معضلات اجتماعیکشور بوده که فردیس نیز از این قاعده مستثنی نیست.
حسین یحیوی افزود: تعداد مراکز کاهش آسیب ها در استان البرز در حال افزایش است.


وی ادامه داد:  ۲ هزار و ۷۰۰ نفربیمار اچ آی وی در استان البرز شناسایی شده است که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر معتاد و به بیماری ایذر مبتلا هستند.
وی به فعالیت ۲ باشگاه مثبت در استان البرز اشاره کرد و گفت:  این ۲ باشگاه از بیماران ایذر حمایت می کنند و کلاس های آموزشی برای افراد مبتلا به ایدز و خانواده هایشان برگزار می کنند.
یحیوی گفت: داروهایی برای بیماران ایدز تجویز می شود که درمان کنترل می شود اگر بیماران ایدزی تحت درمان باشند به فرزندان و همسر خود منتقل نمی شود.
یحیوی افزود: با شیوع کرونا حمایت های این کمیته برای بیماران ایدز پر رنگتر شده است تعداد زیادی ماسک، گان و مواد ضدعفونی در اختیار بیماران قرار داده است.
گفتنی  ایستگاه کاهش آسیب در ضلع شمال غربی پارک تندرستی واقع در خیابان شهید قدیمی قرار دارد و موبایل سنتر به صورت سیار در پاتوق های این افراد خدمات می دهد.
در پایان احمد محمد زاده با اشاره به وسعت خدمات اجتماعی بهزیستی، بر لزوم همکاری سایر دستگاه ها به ویژه مدیریت شهری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

کد خبر 20332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد