برگزاری شورای معاونین با حضور دکتر گلرو نماینده مردم سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی

دکتر عباس گلرو : حضور در فضای خدمتگزاری به محرومین در مجموعه بهزیستی توفیقی الهی در بهره مندی از فضای معنوی است که در نگاه اول صمیمیت در چهره های زحمتکشان بی منت را می توان مشاهده کرد و این مایه خرسندی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان شورای معاونین اداره کل بهزیستی استان سمنان با حضور دکتر گلرو نماینده مردم شهرستان های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه برگزار شد .

ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان، معاونین ، روسا و مسئولین ستادی اداره کل  بهزیستی استان سمنان و روسای شهرستان های سمنان ، مهدیشهر و سرخه در این جلسه حضور داشتند .

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در گرامیداشت هفته بهزیستی و چهلیمن سال تاسیس سازمان بهزیستی یاد امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب و علی الخصوص شهید گرانقدر و بنیان گذار سازمان بهزیستی کشور را گرامی داشت.

ایزدپور در ادامه از حضور دکتر گلرو و هیأت همراه در اداره کل بهزیستی استان سمنان تقدیر و تشکر کردند و ابراز داشتند : سازمان بهزیستی مولود انقلاب است و بنیانگذار آن شهید گرانقدری است که دغدغه و نگاهش توجه به محرومین و شنیدن صدای کسانی است که صدایشان به گوش کسی نمی رسد. و کارکنان اداره کل بهزیستی استان سمنان خدمت در این سازمان را توفیقی الهی می دانند.

مدیر کل سپس به ارائه آمار و گزارشی از عملکرد اداره کل بهزیستی استان سمنان ارائه داد و گفت:بهزیستی استان سمنان با بیش از ۳۰۰ نیروی انسانی در سطح استان و ۸ شهرستان تابعه بیش از ۱۷۰ فعالیت در ۴ حوزه تخصصی به ۱۲۶۰۰ معلول شناسایی شده در سطح استان با دارا بودن ۳۵۵ مرکز دولتی و غیر دولتی و ۱۵۰۰ مددجوی تحت حمایت در حوزه اجتماعی  خدمات ارائه میدهد.

ایزدپور در بخش دیگر بیان داشت: مهم ترین خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری ارائه خدمات  به معتادین در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است و اداره کل بهزیستی استان سمنان  در سال ۱۳۹۸ به پنج هزار نفر از جامعه معتادین خدمات کنترل درمان و کاهش اعتیاد را ارائه داده است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی با سه رویکرد و استراتژی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، توانمند سازی و مداخله به هنگام و سریع و تخصصی در ارائه خدمات روبرو است.

وی اجرای طرح آمبلیوپی غربالگری بینایی به ۲۴۰۰۰ کودک و طرح غربالگری شنوایی به ۷۰۰۰ کودک و اجرای طرح مشاوره زنتیک به ۲۰۰۰ نفر در سراسر استان را از اقدامات خوب و تخصصی بهزیستی استان سمنان در سال ۹۸ دانست.

مدیر کل سپس از خدمات در حوزه مشارکتهای مردمی سخن گفت و اظهارداشت: در سال ۹۸ با همت حوزه مشارکتهای مردمی و خیرین عزیز بهزیستی توانست بیش از ۲۵ میلیارد ریال کمکهای نقدی،۲۱ میلیارد ریال  کمکهای غیر نقدی و ۲ میلیارد ریال کمک های خدماتی در مجموع ۵۰ میلیارد ریال جذب کند وی مشارکت بیشتر عموم و خیرین در بخش آسیبهای اجتماعی را از چالش های بخش مشارکتها دانستند و ضمن توجه بیشتر به بخش آسیبهای اجتماعی ابراز داشت:تقویت مشارکت در این بخش کمک شایانی به بهزیستی در بهبود معیشتی این قشر از جامعه و بهبود شرایط اجتماعی استان سمنان می کند.

وی سپس از خدمات ویژه بهزیستی در ایام کرونا سخن گفت و ادامه داد:سازمان بهزیستی تنها سازمانی است که خدمات را به جامعه هدف و عموم با استفاده از ظرفیتهای انسانی تخصصی بطور ویژه ارائه می دهد و آن هم ارائه خدمات مشاوره ی در خط ۱۲۳ و ۱۴۸۰ است که در ایام کرونا تماس تلفنی عموم با این خطوط  در این ایام نسبت به یک سال گذشته به ۵۰۰۰ تماس رسید.

ایزدپور همچنین از سامانه شفافیت بهزیستی کشور را نشان از شفافیت خدمت رسانی کارکنان سازمان بهزیستی کشور دانست و بیان داشت:بهزیستی استان سمنان در خصوص پاسخگویی در موارد خواسته شده با شفافیت سخن می گوید.

وی تلاش و پیگیری بهزیستی در خصوص مناسب سازی و تغییر مبلمان شهری در جهت مشارکت فعال معلولین و افراد نیازمند مناسب سازی مانند سالمندان مادران دارای فرزند خردسال را فعالیتهای مهم بهزیستی استان سمنان در چند سال اخیر دانست که با فرهنگ سازی و دفاع از حقوق معلولین الحمدالله گامهای بلندی در سطح استان برداشته شده است.

ایزدپور در پایان  گزارشی از اقدامات و فعالیت های اداره کل در هفته بهزیستی با رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به عدم شیوع بیماری کرونا در برنامه های هفته ارائه و ابراز داشتند : افتتاح ۲۱۰۰ واحد مسکونی در سراسر کشور جهت مددجویان از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست سازمان بهزیستی کشورکه ۹ واحد ان در استان سمنان بود، افتتاح مرکز توانبخشی و مرکز اقامتی بهبود و درمان اعتیاد و ارتباط تلفنی مستقیم توانخواهان با مدیرکل و روسای شهرستان های تابعه با حضور مدیر کل دفتر بازرسی و عملکرد استانداری استان، دیدار با خیرین برگزیده استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و حضور مسئولین و مدیر کل دفتر امور بانوان استاندای را در مراکز تحت نظارت بهزیستی از فعالیتهای برجسته این اداره کل برشمردند .

دکتر گلرو نماینده مردم سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته بهزیستی  از تلاش ها و زحمات مدیر کل و کارکنان اداره کل بهزیستی استان سمنان تقدیر و بیان داشتند : حضور در فضای خدمتگزاری به محرومین در مجموعه بهزیستی توفیقی الهی در بهره مندی از فضای معنوی است که در نگاه اول صمیمیت در چهره های زحمتکشان بی منت را می توان مشاهده کرد و این مایه خرسندی است.

وی بیان داشت:خدمت به افراد جامانده از رفاه و دیدن سختی ها و مصائب زندگی این قشر از جامعه قلب انسان را به درد می آورد ولی  با شور وشوق و صبوری در چهره های پرسنل زحمت کش بهزیستی تلخی ها تبدیل به شیرینی می شود

نماینده مردم سمنان  مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خطاب به پرسنل بهزیستی بیان داشت: در قدر وشأن کارکنان بهزیستی تعبیر فرشتگان نجات است چرا که در جامعه ای که همه افراد با توان خود در صدد رفع خواسته ها و نیازهای خویش هستند افرادی هستند که هیچ فریاد رسی ندارند و سازمان بهزیستی متولی این افراد است  و راه نجات آنان است.

وی در ادامه بر اهمیت خدمات مبتنی بر پیشگیری اذعان و گفتند: در خدمت رسانی به محرومین و معلولین و حضور و مشارکت فعالانه  این افراد  در جامعه و استفاده از ظرفیتها و توانمندی های آنان در عصر امروز باید فرهنگ سازی  نیز با تکنولوژی پیشرفت کند .

گلرو افزود: نیازمندیهای اجتماعی کارکنان بهزیستی باید دیده شود و کارکنان بهزیستی با تقویت خدمات بی شائبه و بی منت خود شایسته بالاترین اجر و پاداش هستند هر چند که قانون برای همگان مهم است ولی خدمت و خدمتگزاری مقدس است و چه بهتر که بتوان در اجرای قانون در برخی موارد با انعطاف پذیری  به نفع افراد محروم آن را به بهترین وجه اجرا نمود.

کد خبر 20325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد