افتتاح همزمان طرح های اشتغالزایی در آذربایجان شرقی در هفته بهزیستی

چندین طرح اشتغالزایی به مناسبت هفته بهزیستی در استان افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی

رونمایی از تولید واکِر مخصوص کودکان فلج مغزی برای نخستین بار در تبریز

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی،  واکرمخصوص کودکان فلج مغزی با حضور مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در مرکز توانبخشی جسمی و حرکتی نو اندیشان آویژه رونمایی شد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در این مراسم بیان کرد: مرکز توانبخشی جسمی- حرکتی آویژه برای نخستین بار در کشور موفق به تولید واکِر مخصوص کودکان فلج مغزی با رعایت استانداردهای جهانی شده است.

دکتر فرگل صحاف گفت: واکر مخصوص ساخته شده در تبریز با مهندسی معکوس و باز طراحی تولید شده و با قیمتی کمتر از یک دهم قیمت جهانی در دسترس جامعه هدف قرار می گیرد.

وی مزیت دیگر این واکر را نسبت به سایر واکرها، حالت معکوس  آن دانست و ادامه داد: قرار گرفتن تکیه گاه در پشت واکر، امکان راه رفتن را تسهیل می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با هفته بهزیستی ۱۱ طرح اشتغال زایی در سراسر استان افتتاح  و برای ۶۵ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند، افزود: بهزیستی از مراکزی که برای معلولین اشتغالزایی می کنند، با اعطای تسهیلات کم بهره حمایت می کند.

صحاف، تعداد مراکز توانبخشی جسمی-حرکتی استان را ۱۲ مرکز عنوان و ابراز امیدواری کرد: ۵۰۰ نفر با دریافت یارانه از بهزیستی از امکانات این مراکز استفاده می کنند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان/

افتتاح ۱۱ طرح اشتغال زایی در استان در هفته بهزیستی

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان در حاشیه مراسم رونمایی از واگر معکوس مخصوص کودکان فلج مغزی، از افتتاح ۱۱ طرح اشتغال زایی در استان خبر داد.

ایمان زاده، میزان اشتغالزایی این طرح ها را ۶۵ نفر عنوان کرد.

وی در رابطه با واکر تولید شده در مرکز توانبخشی جسمی-حرکتی آویژه گفت: این واکر در سه راه سنی زیر ۵ سال، ۵ تا ۱۰ سال و ۱۰ سال به بالا تولید شده است.

ایمان زاده افزود: طراحی واکر به صورتی است که الگوی طبیعی راه رفتن حفظ می شود.

موسس مرکز توانبخشی جسمی و حرکتی نو اندیشان آویژه

واکر معکوس تولید داخل، یک دهم قیمت جهانی

موسس مرکز توانبخشی جسمی و حرکتی نو اندیشان آویژه در این مراسم گفت: این مرکز یکی از مراکز پیشرو در زمینه طراحی و تولید تجهیزات و فناوری های نوین توانبخشی در کشور است و تاکنون بالغ بر دو ثبت اختراع و چندین طرح مالکیت معنوی به ثبت و تولید انبوه رسانده است.

دکتر علیرضالو بیان کرد: این مرکز برای نخستین بار در کشور این مرکز موفق به تولید واکِر مخصوص کودکان فلج مغزی با رعایت استانداردهای جهانی شده است.

وی با بیان اینکه نمونه خارجی واکر معکوس بسیار گران تمام می شود، افزود: بیشتر خانواده ها، مراکز و کودکان توانخواه در کشور قادر به تهیه این محصول نیستند،  اما واکر مخصوص ساخته شده در تبریز با مهندسی معکوس و باز طراحی تولیده شده و با قیمتی کمتر از یک دهم قیمت جهانی در دسترس جامعه هدف قرار می گیرد.

علیرضالو از تجهیز ۵۰ مرکز توانبخشی در کشور توسط این مرکز خبر داد

کد خبر 20315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد