شروع بکار پنجمین خانه حمایتی سالمندان در بهزیستی استان

 در آستانه چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی کشور طرح راه اندازی خانه حمایتی سالمندان فعالیت خود را به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون محترم وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور رسما ً آغاز کرد.

دکتر ستاری مدیر کل بهزیستی استان خاطر نشان ساخت : با توجه به تغییر استراتژی و رویکرد سازمان از نگهداری سالمندان و معلولین در مراکز کوچک و خانه‌های حمایتی بجای مؤسسات و مراکز آسایشگاهی؛ خانه‌های حمایتی سالمندان جهت ارتقا کیفیت زندگی و اعتماد به‌نفس و همچنین کاهش وابستگی به دیگران ، رویارویی با مشکلات و آماده‌سازی سالمندان برای ورود مجدد به خانواده و جامعه و در فضای مشابه محیط خانواده ایجادشده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد : این برنامه همزمان با سراسر کشور ، در شهر اردبیل و در یک محیط فیزیکی با تامین امکانات رفاهی و مستقل برای تعداد 10 نفر از سالمندان خدمات متعدد و نوینی را ارائه خواهد نمود .

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان در آینده ، گسترش خانه های حمایتی سالمند یکی از برنامه های خوب برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان به شمار می رود.

ستاری از زمان جریان عادی سازی زندگی در هریک از خانه های حمایتی و مراقبتی از سالمندان با انجام برنامه ریزی های مدون بر تداوم ارائه خدمات و فعالیتها تاکید کرد.

گفتنی است : پنجمین برنامه خانه حمایتی ویژه سالمندان ، معلولی و بیماران روانی مزمن شهری در سطح استان می باشد که با احتساب مراقبت ده نفری در هریک از این خانه ها تعداد افراد مراقبت شده 50 نفر را شامل می شود .

لازم به ذکر است : خانه حمایتی سالمندان بهزیستی استان اردبیل جزو دهمین خانه حمایتی در سطح کشور می باشد که با دست توانای معاون محترم وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور همزمان با روز بهزیستی افتتاح و به بهره برداری رسید .

کد خبر 20285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد