مانور اورژانس اجتماعی در آذربایجان شرقی برگزار شد

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از برگزاری مانور تیم های گشت سیار اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این مانور به مناسبت هفته بهزیستی و با هدف آگاهسازی و اطلاع رسانی خدمات اورژانس اجتماعی به مردم برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان،  دکتر فرگل صحاف با اشاره با اینکه اورژانس اجتماعی از سال ۱۳۸۵ در پنج شهرستان تبریز، مرند، میانه، مراغه و بستان آباد فعالیت دارد، افزود: از سال ۹۷ اورژانس اجتماعی در شهرهای با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر استان مستقر شده و در حال حاضر ۱۷ مرکز در آذربایجان شرقی فعالیت دارند.

وی گفت: تعداد پرسنل این مرکز حدود ۱۴۰ نفر در استان است و در سال ۹۸ بیش از ۶۱ هزار خدمت انجام شده است.

وی، ارائه مشاوره حضوری و تلفنی و مداخلات در مشاجرات خانوادگی قبل از ارجاع به محاکم قضایی و انتظامی را از فعالیت های اصلی این مراکز  دانست و خاطر نشان کرد : دریافت کنندگان خدمات فوریت های اجتماعی بیشتر شامل خشونت دیدگان خانگی از قبیل کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، هستند.

صحاف ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمات مشاوره در صورت لزوم  افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب در مراکز اورژانس اجتماعی نگهداری می شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی/

توجه به رویکرد علمی و خانواده محور در اورژانس اجتماعی

معاون اجتماعی بهزیستی استان در مانور اورژانس اجتماعی در تبریز، رویکرد اصلی اورژانس اجتماعی را علمی و خانواده محور عنوان کرد.

دکتر مهتاب منصوری، ویژگی مهم اورژانس اجتماعی را ارائه خدمات تخصصی، به موقع و دسترسی سریع را از ویژگی های بارز اورژانس اجتماعی بیان کرد.

وی با بیان اینکه این مراکز، توفیق برای مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و جامعه هستند، هدف اصلی آن را پاسخگویی به نیازها و حل مشکلات مردم دانست.

منصوری با اشاره به فعالیت پایگاه اورژانس اجتماعی و تیم سیار اورژانس گفت: با توجه به رویکرد فعال به جای غیر فعال در این مراکز، خدمت دهی به مردم محدود به زمان و مکان خاصی نیست و افراد می توانند به صورت ۲۴ ساعته با خط تلفن ۱۲۳ تماس گرفته و مسائل خود را مطرح کنند.

وی بیان کرد: اساس کار در اورژانس اجتماعی در قالب تیمی‌از کارشناسان مجرب است.

کد خبر 20253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد