در رسانه| افتتاح سه واحد مسکن مددجویی در ملایر

سرپرست اداره بهزیستی ملایر از افتتاح سه واحد مسکن مددجویی خبر داد و گفت: سهمیه امسال اشتغال مددجویان ۱۰۴ مورد بوده که تاکنون ۳۰ مورد از آن محقق شده است.

سید رضا حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۵۲۳ پرونده در بهزیستی ملایر وجود دارد که شامل ۸ هزار و ۵۹۰ پرونده مستمری و غیرمستمری‌بگیران، ۴ هزار و ۵۳۵ مستمری‌بگیران توانبخشی، ۳ هزار و ۴۳۰ پرونده واحد امور اجتماعی و ۵۶۸ مورد مستمری‌بگیران واحد امور اجتماعی است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی شامل چهار معاونت توانبخشی، معاونت امور اجتماعی، معاونت پیشگیری و مشارکت‌های مردمی است گفت: در حال حاضر هفت مرکز شامل چهار مرکز شبانه‌روزی و سه مرکز روزانه زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

سرپرست اداره بهزیستی ملایر مراکز شبانه‌روزی را شامل مرکز سالمندان حضرت علی(ع) ملایر، مرکز سالمندان مهر مادر مختص بانوان سالمند در سامن، مرکز نسیبه محل نگهداری معلولین ذهنی و مرکز آفتاب برای بیماران مشکل روانی دانست و گفت: در حال حاضر مرکز صبا، مرکز وصال و توانبخشی امید نیز به صورت روزانه خدمات می‌دهند.

وی با بیان اینکه فعلاً مراکز روزانه به خاطر کرونا تعطیل است افزود: تاکنون در مراکز شبانه‌روزی هیچ مورد مشکوکی از کرونا نداشتیم و همه خدمات بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌شود.

مورد ابتلا به کرونا نداشتیم

حسینی با بیان اینکه گزارش  مراکز شبانه‌روزی به صورت روزانه و آنلاین از طریق فضای مجازی به مرکز بهزیستی ملایر داده می‌شود تصریح کرد: کارشناس بهداشت و کارشناسان توانبخشی نیز ماهانه علاوه بر بازدیدهای همیشگی، رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی را نیز نظارت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه برای حفظ سلامت مددجویان در مراکز شبانه‌روزی پروتکل‌های بهداشتی و سختگیرانه  اجرا شد گفت: در این زمینه از سوی استان به همه مراکز کمک‌هزینه ماهانه برای رعایت موارد بهداشتی  و ضد عفونی ارائه شد.

سرپرست بهزیستی شهرستان ملایر افزود: در این ایام مرخصی مددجویان لغو شد ضمن اینکه موانع ورود و خروج نیز به اجرا درآمد.

وی خاطرنشان کرد: محل قرنطینه نیز برای موارد احتمالی ابتلا پیش‌بینی شده که در صورت نیاز افراد دوره قرنطینه را سپری کنند.

حسینی با بیان اینکه علاوه بر مراکز روزانه و شبانه‌روزی سه مرکز ویزیت در منزل و سه مرکز مددکاری داریم که به مراجعان خدمات می‌دهند افزود: در این زمینه نیز همکاران ما در ستاد بهزیستی، مرکز تامین و توسعه و اورژانس اجتماعی خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهند.

وی از فعالیت ۲۰ مهدکودک شهری و چهار مهدکودک روستایی خبر داد و گفت: ۶ مرکز نیز به عنوان مهد کودک تابستان با رعایت کامل پروتکل بهداشتی  و حداقل ظرفیت فعالیت آمادگی پذیرش کودکان را دارد.

فعالیت هشت کمپ ترک اعتیاد

سرپرست بهزیستی شهرستان ملایر یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان بهزیستی را معاونت پیشگیری از آسیب‌ها اجتماعی دانست و گفت: این معاونت در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مشاوره و روانشناسی و ارائه خدمات ترک اعتیاد فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت مرکز ترک اعتیاد نیز زیر نظر اداره بهزیستی فعال است اضافه کرد: هفت کمپ مختص آقایان و یک کمپ مختص زنان است.

حسینی با بیان اینکه این کمپ‌ها از ابتدای تیرماه با یک سوم ظرفیت ارائه خدمات می‌دهند گفت: فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز دی ای سی(کاهش آسیب‌های اجتماعی) در شهرستان یکی دیگر از خدمات بهزیستی را ارائه وام خوداشتغالی به بهبودیافتگان عنوان کرد.

سرپرست بهزیستی ملایر با بیان اینکه سهمیه امسال اشتغال مددجویان ۱۰۴ مورد بوده که تاکنون ۳۰ مورد آن محقق شده است تصریح کرد: اگر منابع مالی سریع‌تر اعلام شود اعتبارات لازم خوداشتغالی به مددجویان داده خواهد شد.

 توزیع ۵۰ بسته معیشتی به مددجویان به ارزش یکصد میلیون تومان

وی در ادامه از توزیع ۵۰ بسته معیشتی به مددجویان به ارزش یکصد میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: توزیع ۳۰۰ بسته غذای گرم به مبلغ ۶ میلیون تومان و ۵۰ میلیون تومان کمک‌هزینه بلاعوض تعمیر مسکن با کمک خیران از دیگر خدمات حوزه مشارکت‌های مردمی طی امسال بوده است.

حسینی با اشاره به تهیه ۴ هزار عدد ماسک از سوی یکی از خیرین برای توزیع بین مددجویان، نیاز اصلی این قشر را دارو و درمان و معیشت برشمرد و تصریح کرد: پرداخت ۷ میلیون تومان از کمک‌های فطریه به مددجویان، ۷۸ میلیون تومان از طریق ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان، اعطای هشت مورد جهیزیه و اقلام ضروری به مددجویان و توزیع ۱۳ تن مرغ بخشی از اقدامات انجام شده در راستای حل مشکلات بوده است.

وی در پایان ضمن اشاره به افتتاح سه واحد مسکن مددجویی از طریق ویدئوکنفرانس در هفته بهزیستی رفع مشکل عبور و مرور معلولان را یک ضرورت دانست و گفت: در این زمینه با همکاری شهرداری و ادارات اقدامات خوبی در حوزه مناسب‌سازی معابر در دست اقدام است اما جای کار زیادی دارد.

خبرنگار- رحمتی

کد خبر 20242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد