دیدار مدیرکل میراث فرهنگی البرز با مدیرکل بهزیستی استان

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز جهت تبریک هفته بهزیستی به مدیرکل بهزیستی استان و همکاران وی در دفتر دکتر اسدالله حیدری حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز:دکتر فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز جهت تبریک هفته بهزیستی به مدیرکل بهزیستی استان البرز و همکاران وی در دفتر دکتر اسدالله حیدری حضور یافت.  

وی در این دیدار ضمن تبریک چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: مسئولیت کار در این مجموعه رسالت سخت و مهمی است، حوزه های مختلفی مانند توانبخشی، امور اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری  همگی از درجه بالای اهمیت برخوردار هستند و کار در این حوزه ها سختی و مسولیت پذیری بالایی را نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی افراد آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه هستند که نیاز به حمایت دارند، گفت: تمامی افرادی که در بهزیستی خدمت می کنند کار بسیار با ارزشی انجام می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز بیان کرد:  کار در مجموعه بهزیستی به ذات خود  کار سخت و فرسایشی است و کار بهزیستی آن هم استانی مانند البرز که با آسیب های اجتماعی زیادی مانند چهار زندان بزرگ استانی و کشوری، سرریز آسیب های پایتخت به سمت البرز و آمار بالای زنان سرپرست خانوار، بسیار مهم ودشوار است.

وی با بیان‌ اینکه میراث فرهنگی با بهزیستی همکاری خواهد کرد، توضیح داد: برخی از افراد تحت پوشش حوزه توانبخشی بهزیستی البرز در حوزه صنایع دستی استان کار می کنند و این راه تفاهم نامه ها و کارهای مشترک کارگشا و تعیین کننده خواهد بود.

دکتر محمدی با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی بخش صنایع دستی است، عنوان کرد: در این حوزه با کمترین هزینه می توان اشتغال ایجاد کرد و برای زنان سرپرست خانوار بهترین‌ شغل حوزه صنایع دستی است و در زمینه کمک به بحث اشتغال انها و همچنین مددجویان برای راه اندازی کارگاه های صنایع دستی اعلام آمادگی می نمائیم.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز افزود: در عین حال کمک به برگزاری نمایشگاه ها در داخل و خارج کشور و یا کارگاه های مشترک صنایع دستی و هنرهای دستی را نیز می توانیم در راستای همکاری با بهزیستی استان پیاده سازی کنیم.

 در ادامه این دیدار، دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز ضمن تشکر از مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز به دلیل تبریک هفته بهزیستی و همکاری صمیمانه با این اداره کل بیان کرد: یکی از جدی ترین راهبردهای سازمان بهزیستی بحث توانمندسازی افراد تحت پوشش این مجموعه و به تبع آن ایجاد اشتغال برای آنها است.

وی تاکید کرد: بیش از ۹۰۰ مرکز، انجمن مردم نهاد و کلینیک زیرمجموعه بهزیستی البرز است که خیلی از این موارد در حوزه هنرهای دستی فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه از افتتاح یک موسسه کارآفرینی در چند روز گذشته خبر داد که یکی از محورهای فعالیتی آن حوزه صنایع دستی است و محصولات کارگاهی آن به کشوری مانند بلژیک ارسال شده است.

وی با این توضیح که در میان افراد تحت پوشش بهزیستی استان البرز از جمله زنان سرپرست خانوار و معلولین هنرمندان‌ بسیار توانمندی در حوزه صنایع دستی وجود دارند، بیان کرد: این افراد با آموزش های لازم جهت جذب بازار عرضه و آموزش های ویژه بازاریابی می توانند تولیدات و محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

دکتر حیدری با تاکید بر اهمیت کمک به فروش محصولات مددجویان‌ هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش بهزیستی البرز گفت: این افراد محصولات و کالا های فاخری دارند که باید به بازار معرفی شود.

وی عنوان کرد: در فردیس فضایی در اختیار زنان سرپرست خانوار بود که تولیدات صنایع دستی خود را در آنجا به معرض نمایش گذاشتند، امید است چنین فضاهایی از غرفه هایی در نمایشگاه دائمی و فصلی بیشتر در اختیار جامعه هدف بهزیستی استان البرز قرار داده شود.

در پایان این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی با اهدا لوح سپاس و صنایع دستی یکی از هنرمندان البرزی از مدیرکل بهزیستی استان تقدیر کرد.

کد خبر 20208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد