حضور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در برنامه رادیویی استانی "ایستکلر"

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در برنامه رادیویی استانی "اینستکلر" به مناسبت چهلمین سال تاسیس بهزیستی حضور یافت.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان دکتر سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان با حضور در برنامه رادیویی استانی "ایستکلر " ضمن تبریک هفته بهزیستی به مددجویان و همکاران،شعار امسال بهزیستی را در گام دوم انقلاب شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی" عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۸۷ هزار و ۸۳۹ خانوار از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند همچنین ۲۰ هزار خانوار نیز برای بهره مندی از این خدمات پشت نوبت هستند که به نسبت اعتبار ابلاغی از سوی دولت به چرخه حمایتی بهزیستی افزوده خواهند شد.

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی استان در هفته بهزیستی گفت: افتتاح ۹۴ مسکن مددجویی، صدور موافقت نامه اصولی برای راه اندازی ۸۴ مرکز مثبت زندگی، افتتاح خانه حمایت از بیماران روانی ارومیه به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس سازمان بخش از اقدامات این سازمان در هفته گرامیداشت بهزیستی است. 

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه ارائه خدمات این سازمان به مددجویان از طریق شناسایی توسط تیم‌های CBR و مراجعه جامعه هدف صورت می‌گیرد، تصریح کرد: معلولین، بیماران مزمن روانی، معتادبن، زنان سرپرست خانوار، افراد افراد مشکلات جسمی- حرکتی، جامعه هدف این سازمان بوده که از خدمات متنوع بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.  

فریور با اشاره به شیوع کرونا در کشور و اقدامات بهزیستی استان در راستای کاهش شیوع انتقال به مددجویان مراکز افزود: تشکیل کارگروه و جلسات آموزشی کارکنان به منظور آگاه سازی به مددجویان در خصوص نحوه جلوگیری از انتقال ویروس، جلوگیری از پذیرش معتادین و سالمندان جدید الورود در مراکز نگهداری و کمپ ها، پرداخت کمک مالی در ۳نوبت در راستای تامین اقلام بهداشتی مددجویان در مراکز نگهداری، همچنین توزیع ۳۰ هزار بسته غذایی با همکاری استانداری سپاه خیرین و سایر نهادها به افراد آسیب دیده از شروع کرونا از اقدامات بهزیستی استان در این ایام بود.

وی با اشاره به تعداد مراکز و کمپ های ترک اعتیاد در استان تصریح کرد: از ۲۰ کمپ ترک اعتیاد، ۱۹ مورد متعلق به بخش خصوصی و یک مورد (ماده۱۶) دولتی است که معتادین علاوه بر طی مراحل درمان از کلاس های حرفه آموزی نیز بهره مند می شود. 

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: مقرر شده است تا هفته دولت در هر استان، "مراکز جامع درمان بازتوانی معتادین" افتتاح شود تا افراد معتاد علاوه بر گذراندن دوره درمان،از آموزش‌های لازم و تخصصی نیز به مدت یک سال در این مراکز بهره مند شوند. 

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی در قبال کودکان کار خیابانی در استان خاطر نشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده ۸۰ درصد از کودکان کار خیابانی دارای والدین هستند اما به دلیل فقر فرهنگی و اقتصادی این کودکان اقدام به کار و یا تکدی گری می کنند که در این راستا بهزیستی استان به منظور رفع اساسی مشکل این کودکان، علاوه بر حمایت از کودکان کار از خانواده‌های آن‌ها نیز در قالب درمان اعتیاد ‌احتمالی و اشتغالزایی برای والدین وارد عمل شده است.

فریور با اشاره به حمایت بهزیستی در راستای کاهش هزینه‌های درمان معلولین اظهارکرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین بهزیستی و بنیاد برکت،معلولین می توانند با پرداخت سالانه ۵۰ هزار تومان از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند که این سازمان هزینه عمل جراحی تا سقف ۶ میلیون تومان را برعهده گرفته است.

کد خبر 20204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد